Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
8 minuter sedan sa Fidden:

Somnade 22 igår och sov åtminstone till 5. Är jag pigg idag för det? Nä. 

Kanske dags för dig att göra en sömnutredning, du med? 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa -k9-:

Kanske dags för dig att göra en sömnutredning, du med? 

4 minuter sedan sa slejnard:

Ja. Vet du om du snarkar mycket? 

Tror inte jag snarkar. Har dock  vaknat med andnöd några gånger när jag tagit en tupplur, men aldrig på natten. 

Dela på andra sajter

On 6/11/2021 at 1:54 AM, -k9- said:

Har kollat på ett tiotal kyrkor/kapell i krokarna med. Detta monster är det jag funderar på igen.

https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-5rum-soderbarke-smedjebackens-kommun-barkevagen-29-17151838

150kvm för under miljonen…

ibland undrar man varför man valde att flytta till tokholm

13 hours ago, Neosus said:

Det är mer min melodi. Fast vill inte bo i villa. Eller i Tyresö för den delen

Redigerat av Naymari
Dela på andra sajter

51 minuter sedan sa Fidden:

Tror inte jag snarkar. Har dock  vaknat med andnöd några gånger när jag tagit en tupplur, men aldrig på natten. 

Oj! det är ju ett täcken på att du kan ha apné med. Ofta märker man först att man får andnöd när man inte sover så djupt. För när man vaknar ur lättare sömn så blir man mera medveten om att man vaknat. Medans om man väcks av att man inte andas när man sover djupt, så somnar man om och man blir inte lika medveten om att man faktiskt vaknade i några sekunder. 

För mig så kom det smygande. Vissa sa att jag snarkade medans vi satt och såg på film t ex, fast att jag var vaken. Märkte att jag hade svårt att följa med i handlingar och så långt innan jag förstod att jag hade små mikro sömnanfall då och så. Har en atypisk epilepsi som man nu misstänker kan vara en atypisk narkolepsi, istället. Eller att jag har både och, då det ena ju kan trigga det andra. 

Gick så långt att jag fick känslor av att någon höll fast mig i sängen, så att jag inte kunde sätta mig upp. Va ju sjukt läskigt i början, men när jag vande mig vid det så var det en skön och behaglig känsla som ju betydde att jag snart skulle få somna en stund. Sen började jag få drömsyner fast att jag var vaken. Folk som gick runt i rummet, eller som kom fram och lutade sig över sängen och blängde på mig. Det var ju även det sjukt läskigt i början. Men efter ett tag så "lärde jag känna" vissa av de varelser som kom på besök. 

Är ju medveten om när jag har dessa syner och känslor idag att det inte är på riktigt. Ibland är de till och med trevliga att uppleva, bara jag vande mig vid dem. En del av dem som borde vara sjukt skrämmande, har istället bara blivit intressanta och spännande. Lite som när man ser en skräckfilm som är lite för obehaglig, men man mys-ryser och kollar vidare. Ofta i drömmen så kan jag dessutom "byta kanal" bara jag förstår att detta är för overkligt för att vara sant. 

Dela på andra sajter

43 minuter sedan sa slejnard:

He regn. Spö i backen! KPD efterfrågas å kanske blir en dag i studion? 

Jo in i studion, så att jag kan få höra mera musik av dig. 

Dela på andra sajter

17 minuter sedan sa Naymari:

ibland undrar man varför man valde att flytta till tokholm

Beror kanske lite på vart man är i livet när man väljer vart man ska bo. Själv växte jag ju upp på Värmdö i Stockholmsskärgård. Så jag kände mig klar med Stockholm när jag flyttade till lilla Ludvika. 

Dela på andra sajter

1 minut sedan sa slejnard:

😃 har gjort en del nytt sen sist du var här, bla en EP och en episk ballad.. year of misery. Den 18 juni kommer ett helt nytt släpp som ingen här har hört. Lär påminna… 

En del har jag nog hört över fejjan, va? 

Dela på andra sajter

15 minutes ago, -k9- said:

Beror kanske lite på vart man är i livet när man väljer vart man ska bo. Själv växte jag ju upp på Värmdö i Stockholmsskärgård. Så jag kände mig klar med Stockholm när jag flyttade till lilla Ludvika. 

Så är det ju.

Sett till karriären är det logiskt att bo i Stockholm för tillfället. 😌

Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Naymari:

Så är det ju.

Sett till karriären är det logiskt att bo i Stockholm för tillfället. 😌

Jo men Ludvika har ju en massa världsledande högteknologiska industrier med. Men sysslar man inte med sådant så är ju Fjollträsk, aningen bättre. Haha! 

Dela på andra sajter

Jaha, nähä. Sitter med rockfestivallåten och försöker mixa klart den, men efter att ha suttit och skruvat i ett par timmar hör jag knappt ingen skillnad mot tonys sångslaskmix. Har lagt till någon liten kör och någon extra gitarr i slutet som kanske tillför något. Tror jag låter det vara såhär. Om ni inte hör något som jag kan fixa? Nån nivåfix eller så som jag inte hör längre? 

Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

Jaha, nähä. Sitter med rockfestivallåten och försöker mixa klart den, men efter att ha suttit och skruvat i ett par timmar hör jag knappt ingen skillnad mot tonys sångslaskmix. Har lagt till någon liten kör och någon extra gitarr i slutet som kanske tillför något. Tror jag låter det vara såhär. Om ni inte hör något som jag kan fixa? Nån nivåfix eller så som jag inte hör längre? 

Nice! men jag skulle nog vilja ha trummorna lite högre. Så att de och basen är mera på samma nivå. Kanske lite mera basfrekvenser på både bas och trummor. Låter lite som att du mixat i lurar eller ett rum där basen blir lite överdriven i lyssningen, vilket leder till att man mixar bort just basen. Vilket ju leder till att basen blir tunn när man spelar upp den på annan hårdvara, eller i andra rum.

Du känner säkert till tricket att man ofta mixar så att när man sänker ljudvolymen så ska man det sista som försvinner vara just bas och trummor. Tror att det skulle kunna vara passande för denna låt med. 

• Tack! 1
Dela på andra sajter

Skön låt Fidden. När den är klar så åker den in på flera av mina spellistor. 

Kanske skulle hela mastern må bara av att normaliseras med. Eller kanske bara sången. På de distade sång partierna skulle du kanske kunna få till lite mera tryck genom att kopiera hela spåret, komprimera det hårt och försöka mixa in det så att det knappt hörs, men att man saknar det om det försvinner helt. 

Redigerat av -k9-
  • Tack! 1
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Fidden:

Nu fick jag lite inspiration till en låt med sommartema som kanske kan bli ett bidrag till festivalen här också. Känner mig nästan lika produktiv som slej 😄

Ja fast min är i princip klar! 😃 Lyssnade på din låt i Harman Kardon och det låter bra där fidden. Risken med mer kött i basen är att det blir muddigt

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.