Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
14 timmar sedan sa Fidden:

Antar det kommer en tid i var mans liv då man överger osth för att istället ägna sin tid åt skepsism. 

Överge osthen!? Så befängt! Jag är skeptisk...

Kpd?

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Fan, glömt att hissa flaggan och har av en händelse lyssnat på både Finlands och Estlands nationalsånger och funderat på varför inte vårt osthliga grannland använder hymndelen av finlandia istället. 

Men jaja, grattis då Sverige. 

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
4 minutes ago, Fidden said:

Fan, glömt att hissa flaggan och har av en händelse lyssnat på både Finlands och Estlands nationalsången och funderat på varför inte vårt osthliga grannland använder hymndelen av finlandia istället. 

Men jaja, grattis då Sverige. 

Finns kanske en poäng med att nationalsången inte ska vara för "bra".  Jag vet bara en nationalsång som har någon form av musikalisk relevans, och den har de snott från hockey-vm.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa pme:

Finns kanske en poäng med att nationalsången inte ska vara för "bra".  Jag vet bara en nationalsång som har någon form av musikalisk relevans, och den har de snott från hockey-vm.

 

Ja jo, lite ojuste att sno hockeylåten och använda som nationalsång. 

Men det är ändå bättre än att använda samma nationalsång som ett annat land använder i samma syfte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Postat (redigerat)
5 minutes ago, Fidden said:

Det hela började för övrigt med att jag blev alldeles upprörd över att de spelade Finlands nationalsång när estländaren Vips vann F2 racet. 

F2 racset ? Är det någon tävling i vem som konfigurerar bios snabbast?

Redigerat av pme
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

Fan, glömt att hissa flaggan och har av en händelse lyssnat på både Finlands och Estlands nationalsånger och funderat på varför inte vårt osthliga grannland använder hymndelen av finlandia istället. 

Men jaja, grattis då Sverige. 

Ja, det kan man faktiskt undra... Men vad är det vi firar här egentligen? Känns väldigt påklistrat, det är ju inte så att Swärje har krigat och lidit för sin självständighet direkt, likt våra grannländer som verkligen firar och är stolta över det. Snarare så har det ju mesta gått åt sedan "fornstora dar". 

OK Facebook och Längstah har legat nere någon gång men värre än så har det inte varit...

Äh... Jag är skeptisk.. Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Ja, det kan man faktiskt undra... Men vad är det vi firar här egentligen? Känns väldigt påklistrat, det är ju inte så att Swärje har krigat och lidit för sin självständighet direkt, likt våra grannländer som verkligen firar och är stolta över det. Snarare så har det ju mesta gått åt sedan "fornstora dar". 

OK Facebook och Längstah har legat nere någon gång men värre än så har det inte varit...

Äh... Jag är skeptisk.. Kpd?

Vadå, vi firar väl att Gustav Wasa uppfann knäckebrödet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
4 minutes ago, slejnard said:

Grillen är tänd! 

Hmm. Jag ligger lite efter.  Ska vara klar till kl 8 så det är dax att sätt fart.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...