Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan sa slejnard:

Å här pratar dom om att det ska snöa?!?!?!? 😳😥😩

Ja, det är väl snart jul! (kom ihåg var/när ni hörde om detta först)

1 timme sedan sa slejnard:

Det är lugnt. Blir lamm till middag 😋

Mmm... lammkött....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa slejnard:

Sådärja då har jag memorerat alla inlägg sen den allmänna snacktråden startade ifall man nån gång ska vara med i nån frågetävling som avhandlar längsta 😊

Framför allt "kpd". Hur många inlägg har det uttrycket varit i det längstah och vem myntade den först?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har åldern inne, minns ni TV-serier från början av 80-talet som Dallas, Falcon Crest mm? Ni vet de där tvåloperorna som förändrade TV-tittandet här i landet. Soap operas var något vi inte riktigt var vana vid då.

Det gick en komediserie 1978 som hette Soap (döptes till Lödder på svenska och hade hästgubben Anders Gernant som speakerröst) men den var ju just en komedi och vi fattade aldrig grejen riktigt.

Vadå lödder liksom..?

Mycket lödder har runnit i avloppen sedan dess och visst finns genren kvar, min mor tittar varje dag på Glamour t ex.

Nåja, vad jag ville komma till är Succession på HBO. Har precis sett första (av 2 tillgängliga med option på inspelning av en tredje kan jag berätta) säsongen och gillart´. Inte är det en tvålopera i ordets rätta bemärkelse mer ett familjedrama, men med tanke på det gränslösa uppträdandet en del i serien uppvisar så är vi ibland nära.

Det hela handlar om och personerna kring det familjeägda medieimperiet Waystar Royco. Pengar och makt är det enda som familjens överhuvud Logan (Brian Cox) begriper och hans vuxna barn har präglats av det på olika sätt.

Känns till en början lite rörig innan man lär känna karaktärerna men sedan är det bara njutbart. Hur långt är man beredd att gå för pengarna och makten? Kliver man över sina egna syskon? Sina egna barn? Finns det gränser?

Allt det där är centrala temor i serien. högst sevärt!

8/10 indragna bonusar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Dark Of Light:

Ni som har åldern inne, minns ni TV-serier från början av 80-talet som Dallas, Falcon Crest mm? Ni vet de där tvåloperorna som förändrade TV-tittandet här i landet. Soap operas var något vi inte riktigt var vana vid då. [..]

Japp! 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan sa Neosus:

Här blir det grillkorv! 

[…]

 

21 minuter sedan sa Dark Of Light:

Här blir det också grillkorv!

[…]

Att Längstah är en korvfest har knappast undgått någon men det här är ju löjligt.

#homoerotik

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...