Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Alright, nu har jag gjort en låtidé till kontrollrummets rockfestival. Fingertopparna är för ömma för att fortsätta, men jag fick iallafall till basriffet hyggligt. Rösten är tydligen också väck idag, så den kunde jag inte heller fortsätta med. Återstår väl bara att höra med panelen, som är mer kunnig i rockens principer än vad jag är, vad de tror om denna idé?

Skulle vilja anlita Thåström på sång, men jag får väl köpa cigaretter och whisky istället. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Stuart A Life Backwards. HBO.

En lika delar gripande, komisk berättelse med verklig anknytning om författaren Alexander Masters arbete med att skriva en bok om den hemlöse alkoholisten och heroinisten Stuart Clive Shorter. Med Cucumber Doublebitch... Kadaver Killswitch.... Äh... Benedict Cumberbatch och Tom Hardy i huvudrollerna och de gör det riktigt bra. Särskilt Hardy som kanske gör sin livs roll här, redan 2007.

Ursprungligen avsedd för TV känns den inte riktigt som en högkvalitets film, filmat med mycket ljus och låg kontrastverkan men historien gör att även om man är på väg att stänga av flera gånger i början så går det inte.

7/10 befriande tåg.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa Fidden:

Alright, nu har jag gjort en låtidé till kontrollrummets rockfestival. Fingertopparna är för ömma för att fortsätta, men jag fick iallafall till basriffet hyggligt. Rösten är tydligen också väck idag, så den kunde jag inte heller fortsätta med. Återstår väl bara att höra med panelen, som är mer kunnig i rockens principer än vad jag är, vad de tror om denna idé?

Skulle vilja anlita Thåström på sång, men jag får väl köpa cigaretter och whisky istället. 

 

 

Bra driv och bra riff!! Kände engagemang direkt. Ja, rösten må vara väck men det är bara en tidsfråga när det läkt.

Det gäller att ta i. Få ut all ilska eller frustation så det fastnar på inspelningen. Attityd. Ända från tårna. Lär bli riktigt bra när rösten repat sig! Bra skit, DoL approved it is.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa slejnard:

Enkät. Varför heter det ens så? Det är ju ofta många frågor.. borde va flerkät! 🤔

Fråga 1 på enkäten: varför heter det enkät?

Fråga 2 på enkäten, vill du delta i enkäten?

Fråga 3 på enkäten, har du någon gång blivit ank-äten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...