Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
56 minuter sedan sa CHAE:

Den är gripande😱

Men vi lär oss att skilja på verklighet och fantasi, Slej XD

Det bästa berömmet jag fått här någonsin! Se filmen! Ett dramaturgiskt mästerverk. En gripande berättelse om vänner förenade i ost! Glädje och sorg, högt och lågt. INGET kunde skilja dem åt!!!!

I rollerna:

DoL - Rob Zombie
Slej - Jason Statham
Neosus - Woody Harrelson
CHAE - Keanu Reeves
FIDDEN - Tom Ellis
Victoria - Zara Zetterqvist

Se Oztresan!

AFTONBLADET

spacer.png "Helt fantastisk!"

EXPRESSEN

spacer.png"Ett mästerverk!!!"

KAMRATPOSTEN 

"Helt genitaliskt!"

33 minuter sedan sa CHAE:

Ja, jag tycker också att du ska fiska reda på laxlaxlax!

Apropå Längstah-vänner som kommit bort.

Ja, vars är laxlaxlax??? unsure.gif

• Haha 1
Dela på andra sajter

1939. SVT Play.

En intressant historia bakom detta verk finns.
Ibland gör man En TV-serie av en långfilm. Extra material gör att handlingen får sin förklaring i TV formatet. Detaljer faller på plats. Här känns det som om det är tvärtom. En TV-serie som klippts ner till en långfilm och lång är den (som flickan sade) 3 timmar av av kantighet.

Den här filmen hade kunnat vara ett mästerverk, men ett taffligt regijobb och ett ännu klantigare klipp dito har gjort en bra film sämre. Handlingen går fram med lagom steg men plötsligt händer saker utan någon förklaring.  Snabba ryck som verkar ologiska för åskådaren krånglar till handlingen helt i onödan. Mitt i glädje kommer sorg. Mitt i positivitet förbytts allt till tragedi, helt ologiskt och utan förklaring. Precis som om material till förklaringar till handlingen finns men får inte vara med. Det ges ingen tid till djupare personporträtt. Man studsar till på ytan och resten får man gissa sig till. Illa, mycket illa.

Extremt bra skådespelare fyller upp så gott de kan:
Per Moberg, Helena Bergström, Helene Englund, Zara Zetterström, Per Oscarson, Keve Hjelm (som också spelat Beck i likhet med...), Peter Haber (som också spelat Hamilton i Fiendens Fiende), Ingvar Hirdwall (som spelade i Beckfilmen Mannen På Taket), Johan Ulveson m.fl..

Kunde varit ett mästerverk...

4/10 pigtittare.

Redigerat av Dark Of Light
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.