Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Tack!

Är det inte dags nu? Jag menar det har gått en evinnerlig tid....

Hur ska vår oztresa med Vickan sluta? Minns ni? Vi råkade få på Kronprinessan Victoria på "vårt" plan. Hennes SÄPO vakter fick spelet och vi flög iväg med henne i förra säsongen med Fidden vid spakarna. Men vart? Behöver ni en resumé av sista avsnittet?
Varsågouda...

 

”Whatta foooock”, mumlade CHAE. Tunghäftan var påtaglig i planets kupé. Hur h-vete skulle vi sköta det här? Det kändes så förbjudet men samtidigt så spännande. Polisbilarna med personal utanför började bete sig högst irrationellt. Hur fan super man bort en Kronprinsessa?


En Bernadotte, tänkte DoL. En sådan har jag inte i min resumé. Vilket hack i kolven vore inte det i fall jag… Näeh. She´s out of my league, tänk bara på underhållskostnaderna. Situationen krävde en isbrytare, varför inte gå all in besynnerlig?

”Have no fear, Diamond DoL is here!”, sade DoL plötsligt och sträckte upp armarna som för att hälsa på någon gammal bekant. Kronprinsessan tittade storögt på DoL och kvävde en fnitterattack. Kan detta vara någon del av någon slags underhållning för min ära, tänkte Kronprinsessan. Planet rullade över gräsmattorna fram till start och landningsbanan. DoL satte sig bredvid den storögda skönheten från huvudstaden.

”Jaha, vad gör en fin kicka som du i ett plan med oss då, är Boxer Robert ensam hemma i slottet?” sa DoL. Kronprinsessan Victoria log stort och visste inte riktigt hur hon skulle bete sig. Planet ökade fart och i ögonvrån såg DoL hur flygvärdinnorna kastade kissfyllda glasflaskor mot säkerhetsfolket längre bort. Hade man varit terrorist hade detta varit snudd på perfektion, tänkte DoL för sig själv.

”Hrm, ja… Ers…”, började CHAE men blev avbruten av en småslirig DoL.
”Ers majonnäs kanske vill ha något att dricka? Vi har öl, virre, sprit som tilltugg ost eller undertecknad”. Här brast det för Victoria som föll ut i ett gapskratt. Där satt isbrytaren, tänkte DoL.

”Ja, som sagt Ers…”, återigen blev CHAE avbruten.
”Ers leverpastej. Chips?” frågade DoL och sträckte fram en öppnad påse ostbågar.
”Säger Ni ostbågar eller ostkrokar om dessa läckerheter?”
”Eh… Ostbåga…”
”SOM SAGT, får jag be om Ers majon… majestäts uppmärksamhet för en stund”, förkunnade CHAE och drog bort DoL i skägget.
”Jag har satt samman en enklare, rent visuell ostresa…”
”Men…”, började DoL men blev avbruten igen.
”Får jag be någon dämpa belysningen en smula så ska vi se”

Pico dämpade belysningen och CHAEs DIA bildspel kunde börja. DoL satte sig längst bak i planet för att se Pompeji gå under.

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Mörkret lade sig i planet som girade tvärt åt olika håll i luften. Det verkade som Fidden inte riktigt visste vart han skulle styra kursen. CHAE påbörjade sin ”enklare visuella ostresa i DIA-bildsformat” i mörkret i kupén.

”Ska man sitta här och invänta de första dick-picsen som jag lagt i bildspelet eller ska jag oskyldigt sitta i fram med Fidden?” tänkte DoL förstrött. Tankarna avbröts av en påtagligt småslirig Neosus som började klinka på sin medhavda gitarr.

”There´s a house in New Orleans…” började han.
“TYST” försökte CHAE, men till ingen nytta. ”…ThEyY CaLl tHe rAaIiSinGg SaNn!”, fortsatte Slej. Underbart, tänkte DoL. Kaos och anarki med Vickan. What could possibly go wrong?

DoL reste sig och gick mot cockpit. Snubblade avsiktligt över strömsladden till CHAES projektor så att den välte, mumlade en ursäkt till Vickan och fortsatte framåt. Där satt förutom Fidden även PICO. ”Tjong på er! Vart är vi på väg?” sade han i bästa På Spåret anda.
”Fan vet” svarade Fidden. ”Vi har bara bränsle för ett par timmar i den här kärran”
”Stanna vid en SHELL-mack” sade PICO.
”Ja, eller en OK-mack”
”Eller en Statoil” sa PICO.
”De finns inte mer, de heter Cirkle K nu” svarade Dol.
”Ja, precis vad jag sa” replikerade PICO skälmskt.

”Två timmar" tänkte Fidden högt… "Vi kan ta oss till huvudstaden eller så drar vi utrikes.
"Danmark?", föreslog PICO.
"Tyskland?", svarade DoL.  
"Frankrike?”, undrade Fidden förstrött.
 

Snillenas spekulation avbröts av ett panikartat CHAE-skrik från passagerarutrymmet.
”Aha, första dick-picken på plats” tänkte DoL förnöjt…

Redigerat av Dark Of Light
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan sa slejnard:

Kan inte bestämma mig var det ska vara men jag hör... Hrm, hur fan ska jag förklara det här då? Wacka.wacka flanger fylld gitarr tugg. Kanske med wah-wah pedal också. I verserna kanske? Eller i ref? Så det blir lite mer -70 tals feeling liksom. Annars, skit bra!!!!!! 👍

Oh, yeah and some mor cowbell!!!!

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, slejnard said:

Mixen låter muddig och cymbalerna är svårtämjda! Vad göra? 

Nu har jag inte fått till att lyssna på låten i fråga. Men de-essers och annan form av högfrekvent limitering är bra för jobbiga cymbaler 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan sa Dark Of Light:

Kan inte bestämma mig var det ska vara men jag hör... Hrm, hur fan ska jag förklara det här då? Wacka.wacka flanger fylld gitarr tugg. Kanske med wah-wah pedal också. I verserna kanske? Eller i ref? Så det blir lite mer -70 tals feeling liksom. Annars, skit bra!!!!!! 👍

Oh, yeah and some mor cowbell!!!!

Tack dol! Ska testa detta.. det är i sin Linda än så går ju att ändra 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...