Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
6 timmar sedan sa Micke H:

Jag tror att kvinnorna kan dömas för förtal om dom pratar så pass öppet om det dom har varit med om. Och då kan man ju undra vad poängen med dokumentären egentligen är...?

Men det är väl som vanligt - Paolo Roberto, Göran Lambertz och Soran Ismail får alla TV-tid för att dom har begått brott. Dömda eller ej känns det lite fel...

Enligt vad jag läst så framstår Soran inte direkt som oskyldig i dokumentären, utan snarare som lite dum och oansvarstagande över det som har hänt. Jag skippar att se den - är fortfarande lite bitter att någon jag tyckte var så pass rolig och vettig hamnade i den här situationen. Jag såg honom och Betner på En Skam För Sverige-turnén dom hade ihop. Vem kunde då ana detta...

Håller med dig till fullo!
Paolo är dessutom igång igen med sina pastaprodukter... Folk har ett ganska kort minne, några månader och saken är mer eller mindre glömd. Vi serverass en fin yta, en image av vad de vill att vi ska se och hur vi ska uppfatta dem. Så är det för många artister. Vi får sällan se hur de egentligen är men ibland så...

Ja, dokumentären är rätt meningslös. I alla fall som förklaringsmodell. Det blir mer som en slags krystad reklamfilm för hans återkomst. Det visas sekvenser med en ytterst blygsam publik (man skyller på coronan givetvis) där han försöker sig på ett slags mellanting mellan stand up och en förklaring över vad som hände.

Fungerar... sådär...

Soran framstår verkligen som en kille som framgången steg åt huvudet och det ordentligt. Brudarna började visa honom intresse bara för kändis skapet och han kunde inte hantera det. Sedan försvann omdömet och där kom bekymren och baksmällan. 

Ok, under mina rock´n roll år och jämförelsevis blygsamma karriär, hände det både det ena och det andra också men inte i den här magnituden och så länge jag var ihop med någon så höll jag mig i schack trots att tillfällena och erbjudandena fanns där hela tiden. Sex, droger, alkohol är frestelser som det finns ton vis av i den här branschen. Det gäller att välja rätt.

Han var ung och full kan man hävda men en måste besitta en viss mognad för att stå i rampljuset.

 

Är det kpd nu!?

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som är så duktiga på tech;

En enhet ansluter till nätverket men inte får internet, trots att internetanslutningen är strålande och andra enheter har uppkoppling.

Om samma enhet ”fejkar” en ny MAC adress och ansluter går allt kanon och man har full access med förväntad hastighet på nätet.

 

Är det då någon QoS regel som spökar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

@Dark Of Light Rockar du en EDC?

Jag håller på med min andra; en simpel slingpack bara men ändå...

Och givetvis har jag redan en BoB klar sedan gammalt.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa Naymari:

Ni som är så duktiga på tech;

En enhet ansluter till nätverket men inte får internet, trots att internetanslutningen är strålande och andra enheter har uppkoppling.

Om samma enhet ”fejkar” en ny MAC adress och ansluter går allt kanon och man har full access med förväntad hastighet på nätet.

 

Är det då någon QoS regel som spökar?

Ingen aning... Har den fått samma IP som nån annan enhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbat vidare lite ikväll. Här är nog sista slasken innan den är klar. Ska försöka spela in gitarrerna lite bättre och lära mig uttala "nederlag" bland annat.

Några andra förslag?

 

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa CHAE:

@Dark Of Light Rockar du en EDC?

Jag håller på med min andra; en simpel slingpack bara men ändå...

Och givetvis har jag redan en BoB klar sedan gammalt.

Sällan jag släpar på mer än nödvändigt. Aldrig väskor av något slag, utom man ska på någon kurs, möte eller dylikt. Då är det en Osprey Far Point 40.  Bilnyckel, mobil med div. kort. I nyckelknippan hänger förutom nycklar och en ölöppnare, en Olight i1R 2 EOS och ofta följer en Spyderco Dragonfly med ut. Allt bestämda fickor så att man snabbt får fram det man vill ha.

Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan sa slejnard:

Jåh!

Jobbar med denna powerballad... har ni nå tips på arr framförande mix mm? Tänker lite Pink Floyd anda 🙂
 

 

Jag har faktiskt inte ett skit att komma med denna gång m1831.gif Riktigt bra!!!!! 👍

... och ja, something in The Dark Of Light...  happy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och ser på Snabba Cash. Ja, nu tänker ni antingen på Johnny Cashs gång stil eller på Daniel Espenosas film-serie med samma namn. Ingetdera har kopplingar till den här Netflix serien i 6 avsnitt. Nåja, visst finns original tanken kvar från just filmerna. Det ska tjänas snabba stålar, helst fortare.

Alla blåser alla och ingen går att lita på, ingen!  "Alla är horungar i den här branschen", som den ärrade gangstern Mrado förklarade för den naiva uppkomlingen JW en gång i tiden.

Ingen av personerna från filmerna är alltså med och historien är en helt annan. Spin-off utan original karaktärer alltså. En nutida, högst aktuell företeelse, gängkriminalitet är i fokus.

Samt Leya (mästerligt spelad av Evin Ahmad) en entreprenör samt änka till storebrodern till en av gäng bossarna. Hon behöver pengar till sitt bolag för att inte bli av med den. Var lånar man snabba cash?

Det handlar inte om några djupare personporträtt men desto mer om en desillusionerad samtid. Unga underdogs i förorten och snabba cash. Sällsynt framgång - garanterad död.

Ja, det är ju upptakten till det hela, har inte sett alla avsnitt än men det verkar lovande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...