Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Vem Dödade Sara? Netflix 2021.

En spansk serie om 10 avsnitt (en andra säsong är på väg runt nästa månad) som handlar om en man som oskyldigt dömts för mordet på sin syster. En rik men hyfsat dysfunktionell familj undviker på så sätt en prakt skandal. I 18 år i fängelset ruvar han på sin intrikata hämnd och sätter slutligen igång.

Under resans gång framkommer div. oönskade graviditeter, olaglig jakt, sexuella relationer över gränserna, mord och andra mer eller mindre kriminella handlingar som familjen är insyltad i.

Jodå visst fan håller det här! Plotten tätnar för varje avsnitt och även om tillbakablickarna är rörigt många hela säsongen genom så fastnar man rejält. Sakta men säkert hamnar pusselbitarna på plats men frågetecknen hopar sig mot slutet. Välgjort, bra skådisar och framför allt ett riktigt bra manus för handlingen vidare i lagom lättsmälta 40 min. avsnitt. Sträcktittade på hela första säsongen idag, bara det.

 

8/10 källarbordeller.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Solen skiner, och det snöar. Kycklingen är marinerad men grillen är täckt i snö. April april...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa drloop:

Fan vad jag är nöjd med låten men inte arr och prodd....

Flörten med Collins är tydlig. Kanske inte min favoritljudbild, men det låter bra ändå. Det som slår mig är det som händer vid 3.05. Skicka barnen på sommarkollo i juli, så kan du sjunga hela låten så sen utan att riskera att de vaknar, eller vad anledningen till att det där rösten stängs inne nu kan vara. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nostalgi från år 1960! Kommer du ihåg när den danske TV-mannen Volmar Sörensen upptäckte den italienske lille killen Roberto Loreti och tog honom till Köpenhamn, där han fick uppträda på Tivoli, som direktsändes via TV över hela Skandinavien! Den 13-årige killen kom ut på scenen i kortbyxor och SJÖNG!!!!...så att all publik föll pladask!
Han slog igenom med dunder och brak och blev ROBERTINO med hela Skandinavien. Han sjöng ”O Sole Mio”, så att ögonen tårades på publiken!
Han gjorde en storartad dundersuccé och folk gick man ur huset för att se honom uppträda, när han turnerade runt!!....vilket han gjorde under flera år.
LYSSNA på denne 13-årige lille killen!
Link to comment
Dela på andra sajter

Persona Non Grata - Soran Ismail. SVT Play.

Ja vad ska jag säga om den här? I två halvtimmas långa avsnitt får vi följa Soran Ismail och hans väg tillbaka till någon form av rampljus. Det är så jag väljer att tolka dokumentären. 

Finns anledningar till det. Efter Mee Too kraschen han fick uppleva så har han försvunnit från radarn helt och hållet. Inga stand up jobb, inget mer Parlamentet inget mer alls... Levebrödet försvann och nu kanske pengarna börjar tryta.

Så nu ska han tillbaka..?

Är det en cynisk tolkning av mig? Må så vara men faktum är i alla fall att endast Soran kommer till tals här, inte motparterna. Kanske ska de skylla sig själva eftersom en av de tre kvinnorna ville inte delta och de återstående två har inte hört av sig. Kanske orkar de inte gå genom allt igen. Kanske känns det meningslöst. Inga bevis finns åt vare sig det ena eller det andra hållet. Men vad är då meningen med dokumentären?

Ska han tillbaka?

 

3/10 dickpics.

 

... och nu över till något helt annat. YT är fyllt med failvideos av olika slag. I en av dessa rullar så såg jag två inslag som var så ini helvete bra att det är tvunget att delas med er. Se gärna hela men om ni inte orkar, börjar titta vid. 1.54 - 2.38, The Beer Song. Samt otrohetsdramat som kommer senare mellan 3.44 - 6.14. Guld!

 

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att kvinnorna kan dömas för förtal om dom pratar så pass öppet om det dom har varit med om. Och då kan man ju undra vad poängen med dokumentären egentligen är...?

Men det är väl som vanligt - Paolo Roberto, Göran Lambertz och Soran Ismail får alla TV-tid för att dom har begått brott. Dömda eller ej känns det lite fel...

Enligt vad jag läst så framstår Soran inte direkt som oskyldig i dokumentären, utan snarare som lite dum och oansvarstagande över det som har hänt. Jag skippar att se den - är fortfarande lite bitter att någon jag tyckte var så pass rolig och vettig hamnade i den här situationen. Jag såg honom och Betner på En Skam För Sverige-turnén dom hade ihop. Vem kunde då ana detta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...