Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Tog tag i en låtidé som legat i några år. Var väl egentligen bara versen och dess syntslinga som var idén. Resten rullade in ganska snabbt idag. Saknas bara att fylla i lite i breaket, kanske byta lite ackordföljd där också. Och sedvanlig fin-spelning och tonkorrigering och sån skit. Men det får uppenbarligen bli en annan dag.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa slejnard:

Finfint fidden! 👍

Morn å KPD 

 

5 timmar sedan sa drloop:

fidden, popmästare. Polare lite till och du har en fin fin hit.

 

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Ja, en fin, fin, hit!

Kpd?

 

1 timme sedan sa slejnard:

Fidden ”popsnöret” Fiddenski! 
 

Strax KPD ja

 

23 minuter sedan sa Neosus:

Där är en riktig Hit & Dit! 

👍

Fint, hit och dit, snöre. Fina ord. Jag jobbar vidare. 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Neosus:

Bra det! 😄 

Själv tvingar jag mig själv att komma igång igen med min "hit-verksta" men det går sådär.. 😄 🙈  

Det kommer när det kommer brukar jag tänka och ta en kopp kaffe till 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Ska man fortsätta mixa är frågan? Känns oöverstigligt med 8 låtar. Tänkte grovmixa lite innan jag lägger sång så man får sjunga till bra ljud. Hur brukar ni gå till väga i processen? 

Sjukt ostrukturerat. Spelar in slaskar, mixar lite, skriver lite text, sjunger lite, nya slaskar, fyller på med lite text, byter melodi, slänger texten, tar en kaffe, byter tempo, behöver göra om slaskspåren i rätt tempo, får inspiration att göra nån helt annan låt, spelar in och blir nöjd på typ första försöket, polerar lite. Klar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan sa Fidden:

Sjukt ostrukturerat. Spelar in slaskar, mixar lite, skriver lite text, sjunger lite, nya slaskar, fyller på med lite text, byter melodi, slänger texten, tar en kaffe, byter tempo, behöver göra om slaskspåren i rätt tempo, får inspiration att göra nån helt annan låt, spelar in och blir nöjd på typ första försöket, polerar lite. Klar. 

Känner igen detta...brukar hamna så jag också 😄

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...