Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Gillar logiken får min handläggare på banken. Hon tyckte att jag skulle låna pengar, till handpenningen för det nya huset,  av dem när mitt nuvarande hus var sålt och avtalet var skrivet. Men eftersom jag ju skulle få handpenningen för mitt hus när kontraktet skrivs på, så skulle jag ju inte längre behöva låna pegar för handpenningen på det nya huset. Hur tänkte hon där? 🤔

Så jag sa att jag kunde få lånet om jag byter till Swedbank istället. Då sa hon att jag skulle göra det och så kanske Nordea kunde hjälpa mig nästa gång i stället. Svarade att då har jag ju redan bytt bank. Ja oj, det tänkte jag inte på svarade hon.

Känns ju inte helt genomtänkt av henne, kan jag tycka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa -k9-:

Gillar logiken får min handläggare på banken. Hon tyckte att jag skulle låna pengar, till handpenningen för det nya huset,  av dem när mitt nuvarande hus var sålt och avtalet var skrivet. Men eftersom jag ju skulle få handpenningen för mitt hus när kontraktet skrivs på, så skulle jag ju inte längre behöva låna pegar för handpenningen på det nya huset. Hur tänkte hon där? 🤔

Så jag sa att jag kunde få lånet om jag byter till Swedbank istället. Då sa hon att jag skulle göra det och så kanske Nordea kunde hjälpa mig nästa gång i stället. Svarade att då har jag ju redan bytt bank. Ja oj, det tänkte jag inte på svarade hon.

Känns ju inte helt genomtänkt av henne, kan jag tycka. 

Oj vilket tjorv. Hoppas det går bra 👍 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa slejnard:

Precis. Det är när nån smiter mellan spammandet som det skiter sig

Oj vilket tjorv. Hoppas det går bra 👍

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick just tips om ett hus som tydligen skulle vara bättre för en studio. Men som inte är ute på försäljning än. Skulle vara mycket billigare med. Orkar inte med fler alternativ i denna värme....!!!! 🥵

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa -k9-:

Gillar logiken får min handläggare på banken. Hon tyckte att jag skulle låna pengar, till handpenningen för det nya huset,  av dem när mitt nuvarande hus var sålt och avtalet var skrivet. Men eftersom jag ju skulle få handpenningen för mitt hus när kontraktet skrivs på, så skulle jag ju inte längre behöva låna pegar för handpenningen på det nya huset. Hur tänkte hon där? 🤔

Så jag sa att jag kunde få lånet om jag byter till Swedbank istället. Då sa hon att jag skulle göra det och så kanske Nordea kunde hjälpa mig nästa gång i stället. Svarade att då har jag ju redan bytt bank. Ja oj, det tänkte jag inte på svarade hon.

Känns ju inte helt genomtänkt av henne, kan jag tycka. 

Låna till handpenning? Antar hon menade nåt brygglån. Brukar väl vara krav från banken att dubbla handpenningen betalas kontant?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Neosus:

Huvudsaken är att det går bra för då går det bra när.....det går bra?

Inga frågor på det tack! 

Varför inga frågor på det? 

Vad händer om det kommer en fråga ändå? 

Vem får inte fråga? 

Hur får man inte fråga?

Får alla inte fråga? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan sa Fidden:

Låna till handpenning? Antar hon menade nåt brygglån. Brukar väl vara krav från banken att dubbla handpenningen betalas kontant?

Jo hon menade att jag skulle söka ett brygglån när kontraktet var skrivet och inte innan det. Men så fort jag får mitt hus sålt och kontraktet skrivet så får jag ju handpenningen som jag ju skulle behöva för det huset jag ska köpa.  Men när jag väl fått handpenningen så kommer jag ju inte behöva låna, för då räcker ju den handpenning som jag får med råge. Får ju en handpenning på ungefär 150 000kr på mitt hus. Den handpenningen jag behöver för huset jag ska köpa är ju bara på 75 000kr. Jag tänker ju inte låna pengar bara för att banken ska få sin ränta av mig. Varför skulle jag vilja göra det? 

 

 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa -k9-:

Jo hon menade att jag skulle söka ett brygglån när kontraktet var skrivet och inte innan det. Men så fort jag får mitt hus sålt och kontraktet skrivet så får jag ju handpenningen som jag ju skulle behöva för det huset jag ska köpa,  redan nu. Men när jag väl fått handpenningen så kommer jag ju inte behöva låna, för då räcker ju den handpenning som jag får med råge. Får ju en handpenning på ungefär 150 000kr på mitt hus. Den handpenningen jag behöver för huset jag ska köpa är ju bara på 75 000kr. Jag tänker ju inte låna pengar bara för att banken ska få sin ränta av mig. Varför skulle jag vilja göra det? 

 

Nä det verkar dumt. Om nu inte din mäklare har ett arvode på mer än 75000, vilket såklart vore najs för hen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa Fidden:

Nä det verkar dumt. Om nu inte din mäklare har ett arvode på mer än 75000, vilket såklart vore najs för hen. 

Haha! Jo det vore ju ett nice arvode för att sälja hus i en så liten ort som jag bor i. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan sa Dark Of Light:

Vad är det med herrefolket och väder egentligen? Inte första gången våra tyska vänner får retirera pga väder elände.

Hemskt... över 100 döda nu 

Är det inte Rasputitsa så är det något annat.

38 minuter sedan sa -k9-:

Jo med lite spammande så löser det sig tillslut ändå. 

 

36 minuter sedan sa slejnard:

Precis. Det är när nån smiter mellan spammandet som det skiter sig

Ja, det är Nay som förstör hela tiden😣

3 minuter sedan sa Dark Of Light:

Hen..?

Kommer inte på fråga.

Hm.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa Fidden:

Att schrödingers katt kan vara både död och levande betyder inte att den är både och samtidigt. 

Ockhams rakkniv då?

Är den slö?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...