Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan tänkte lösa ihop en kabel till min synth så som på bilden, jag har lödtråd och lödpenna, undrar om någon skulle orka länka till vad jag behöver vilka pluggar och sladden mellan dom✌️

5ADE7327-014D-44FA-AEFE-49DCA8C20F98.png

Annons
Postat

Hej tack för att du svarar det skall från Uno synt till ett balancerat Utah på min Focusrite clarette ska bygga antingen båda uttagen är Balancerade.

Postat (redigerat)

Köp mikrofon/XLR kabel

1 = skärm

2 = röd / hot

3 = blå / cold

TRS du letar efter är en balanserad jackplug (sådan du har till gitarr)

mitten (tip) är den röda.

Jag föreslår du köper neutrik kontakter. Enkast att löda på/av och hållbara.

okej sorry... såg nu bilder att det är minitele in och ut på den.

Vad ska du koppla in den i sen? Ljudkort? Du behöver alltså skaffa en mini trs (sådan som hörlurar har) och sedan en TRS eller XLR beroende på vad din källa är.

ELLER! minitrs till dual mono. Återigen, beroende på vad du kopplar in den till.

Ett litet tips här bara.. om du inte har lött så mycket innan så avråder jag dig besväret att börja löda mini trs kontakter. Det är bökigt och kan bli rätt kämpigt

Redigerat av red_house_painter
Postat

Tackar och bockar för svaren!!! Tänkte köra på xlr den varianten längst ner, låter oroväckande om det är svårt att löda mini trs. Åter igen tack för att ni tar er tid.

Postat
10 hours ago, Kylvaran said:

Tackar och bockar för svaren!!! Tänkte köra på xlr den varianten längst ner, låter oroväckande om det är svårt att löda mini trs. Åter igen tack för att ni tar er tid.

Tänk bara att kabeldiametern är en viktig faktor för minitele. I det här fallet får kabeln vara max 4mm tjock:
https://www.thomann.de/se/rean_nys_231_bg.htm

Postat

Vad bra hade lite funderingar kring just den biten! Har en idé den kanske är helt galen men kolla bilden det blir fult men kanske funkar,

8A8681AE-7D67-4BA1-BEF6-5CC101F77716.png

Postat (redigerat)
36 minutes ago, Kylvaran said:

Vad bra hade lite funderingar kring just den biten! Har en idé den kanske är helt galen men kolla bilden det blir fult men kanske funkar,

8A8681AE-7D67-4BA1-BEF6-5CC101F77716.png

Jadå det kommer funka. Du kan dessutom krympslanga det där sen för bättre stabilitet. Bara du inte rör eller flyttar något så håller det.

Minitele är ju för övrigt djävulens påfund....

Men du slipper löda den där

Redigerat av red_house_painter
Postat

Alltså tack så mycket för hjälpen!!! Minitele djävulens påfund 😂😂😂 så himla bra att du varnade om att löda minitele jag lär suga på att löda 100% 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.