Muppo Postat 14 december 2020 Postat 14 december 2020 Hej. Har gjort en countrylåt. Skulle vilja ha en bra countrysångare på den som helst skriver egna texter. Någon som har en idé hur man går till väga ? Mvh Conny
Muppo Postat 15 december 2020 Trådstartare Postat 15 december 2020 Har testat en sån sida för att få en "proffsig" text. Blev inte så bra. Vill helst undvika att lägga pengar på låten när man inte vet om man får ut den.
HowBoutSomeSnus Postat 17 december 2020 Postat 17 december 2020 On 12/15/2020 at 3:54 PM, Muppo said: när man inte vet om man får ut den. Vad menar du med att få ut den? Det är upp till dig själv? Bara att använda sig av en distributör.
Muppo Postat 17 december 2020 Trådstartare Postat 17 december 2020 Har provat att skicka till förlag och skivbolag och sånt men det är aldrig någon som svarar.
HowBoutSomeSnus Postat 17 december 2020 Postat 17 december 2020 1 minute ago, Muppo said: Har provat att skicka till förlag och skivbolag och sånt men det är aldrig någon som svarar. Du kan ändå distribuera och få ut din musik på egen hand. Finns många distributörer att välja mellan; DistroKid, Tunecore, CD baby, för att nämna några av de populära.
Muppo Postat 17 december 2020 Trådstartare Postat 17 december 2020 Ja. Men jag behöver hjälp med text och sång så jag kan inte ge ut den som den är oavsett.
DionHarris Postat 17 december 2020 Postat 17 december 2020 (redigerat) Du får väl göra som många av oss andra. Lära dig skriva text. Lära dig att sjunga. Redigerat 18 december 2020 av DionHarris Felstavat 1
Muppo Postat 18 december 2020 Trådstartare Postat 18 december 2020 Sjunga går tyvärr inte då jag fått en stämbands-sjukdom. Kan inte prata riktigt ens så sjunga går inte.
YellowStudio Postat 18 december 2020 Postat 18 december 2020 Har du provat facebook? Det finns ju fullt med grupper typ musiker söker musiker osv. Vi har t.ex regionalt. Musiker i Dalarna
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.