Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nu är det långsamhetens lov som gäller. Vårscen är en lugn låt men

inte lika spejsad som Vetenskapens Värld. Blir alltid lika

förundrad när man kollar på Discovery på TV när det gäller

bakgrundsmusik. Vår svenska variant är inte sämre, så därför

kallade jag låter just för Vetenskapens Värld.

LÅTNAMN: Vårscen

ARTIST: Spaceman

GENRE: Vårlugn

LÅTLÄNGD: 3:27

KOMPOSITÖR: Spaceman

PRODUCENT: Spaceman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 256 kbps

STORLEK: 6.5 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTNAMN: Vetenskapens Värld

ARTIST: Spaceman

GENRE: Ambient space

LÅTLÄNGD: 3:16

KOMPOSITÖR: Spaceman

PRODUCENT: Spaceman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 256 kbps

STORLEK: 6.15 MB

STATUS: Färdig demo

Redigerat av spaceman
Annons
Postat

Vårscen: Skön stämning i låten. Snyggt enkelt tema (läcker dissonans från basen i andra tonen). Gillar tonartsbytet vid 01:28. Sen trampar låten vatten (ursäkta vits?) lite innan temat igen. Kanske vore snyggare med rent akustiska intrument till naturljudsmattan i bakgrunden. Elpiano blir som sordinerad trumpet lite, natt i storstad, typ eller jag kanske sett för många amerikanska TV-serier..? 😆

Vetenskapens Värld: Tänker mig undervattensbilder till denna mer löst sammanhållna ljudväv. Snyggt men inget som fastnar och det kanske inte heller är meningen.

Postat

Ikväll så blir det Pink Floyd orgie i TV. Så man får väl kolla in

vad man kan behöva framöver. 😆

Postat
Ikväll så blir det Pink Floyd orgie i TV. Så man får väl kolla in

vad man kan behöva framöver. 😆

Dokumentären om Dark Side är ganska bra. Jag köpte den dyrt på illegal dvd (blev lurad). Dock slår den inte den gripande BBC-dokumentären om Syd Barret & Pink Floyd som gick på tv för inte så länge sedan.

Postat

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med dessa låtar (med omdömen och tips, menar jag) för jag tycker bara så mycket om dem -- jag har lyssnat många gånger på dem. Dock har jag inte lyssnat i bra stereo på dem så om jag hittar något i mix/balans senare återkommer jag. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.