spaceman Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 (redigerat) Nu är det långsamhetens lov som gäller. Vårscen är en lugn låt men inte lika spejsad som Vetenskapens Värld. Blir alltid lika förundrad när man kollar på Discovery på TV när det gäller bakgrundsmusik. Vår svenska variant är inte sämre, så därför kallade jag låter just för Vetenskapens Värld. LÅTNAMN: Vårscen ARTIST: Spaceman GENRE: Vårlugn LÅTLÄNGD: 3:27 KOMPOSITÖR: Spaceman PRODUCENT: Spaceman INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 256 kbps STORLEK: 6.5 MB STATUS: Färdig demo LÅTNAMN: Vetenskapens Värld ARTIST: Spaceman GENRE: Ambient space LÅTLÄNGD: 3:16 KOMPOSITÖR: Spaceman PRODUCENT: Spaceman INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 256 kbps STORLEK: 6.15 MB STATUS: Färdig demo Redigerat 20 augusti 2005 av spaceman
equality Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 Vårscen: Skön stämning i låten. Snyggt enkelt tema (läcker dissonans från basen i andra tonen). Gillar tonartsbytet vid 01:28. Sen trampar låten vatten (ursäkta vits?) lite innan temat igen. Kanske vore snyggare med rent akustiska intrument till naturljudsmattan i bakgrunden. Elpiano blir som sordinerad trumpet lite, natt i storstad, typ eller jag kanske sett för många amerikanska TV-serier..? 😆 Vetenskapens Värld: Tänker mig undervattensbilder till denna mer löst sammanhållna ljudväv. Snyggt men inget som fastnar och det kanske inte heller är meningen.
spaceman Postat 7 maj 2005 Trådstartare Postat 7 maj 2005 Ikväll så blir det Pink Floyd orgie i TV. Så man får väl kolla in vad man kan behöva framöver. 😆
Håkan Ekberg Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 Skön soft musik, båda skulle passa utmärkt som bakgrundsmusik i något natur eller vetenskapsprogram. Håkan
Fredrikmo Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 Ikväll så blir det Pink Floyd orgie i TV. Så man får väl kolla invad man kan behöva framöver. 😆 Dokumentären om Dark Side är ganska bra. Jag köpte den dyrt på illegal dvd (blev lurad). Dock slår den inte den gripande BBC-dokumentären om Syd Barret & Pink Floyd som gick på tv för inte så länge sedan.
Fredrikmo Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med dessa låtar (med omdömen och tips, menar jag) för jag tycker bara så mycket om dem -- jag har lyssnat många gånger på dem. Dock har jag inte lyssnat i bra stereo på dem så om jag hittar något i mix/balans senare återkommer jag. 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.