Björn Olsberg Postat 13 november 2020 Postat 13 november 2020 Hej! I Studiofestival #48 – bästa 70-talssoundet – har medlemmarna och juryn sagt sitt. Av 19 bidrag är nu 4 vinnare korade. 4:e plats: Bidrag 4 @Peter Åhrberg – Pwed by Gravity bidrag_04.mp3 3:e plats: Bidrag 13 @PeglegJonka – Radergummits dag bidrag_13.mp3 2:a plats: Bidrag 3 @mixamannen - All night (seventies sound) bidrag_03.mp3 Och, slutligen... 1:a plats: Bidrag 2 @Tonemester - 2 4 Popcorn (Bad Hairday) bidrag_02.mp3 Stort grattis! Verkligen bra jobbat, alla. Jag vill direkt passa på att det fanns fler bidrag som också stack ut bra och som bidrog fint till tävlingen. Förutom den oförglömliga äran så har Luthman bidragit med fina priser!. 1:a-pristagaren får börja med att välja en produkt, 2:a-pristagaren får välja bland resterande, och vidare tills priserna är slut. Aston Halo. Värde 2 399 kr Mackie MC 350. Värde 2 199 kr Cort G290 Fat. Värde 6 249 kr Supreme Reach-01. Värde 999 kr Stort tack till Luthman som bidrar med dessa fina vinster! 1
Björn Olsberg Postat 13 november 2020 Trådstartare Postat 13 november 2020 Som alltid så vore det jättekul om några av vinnarbidragen vill berätta mer om sina produktioner, och hur de har tänkt! Låt den här tråden bli riktigt läsvärd 🙂
slejnard Postat 13 november 2020 Postat 13 november 2020 Stort grattis till alla vinnare! Riktigt bra kvalitet på alla bidrag. Och tack till den som röstade på mitt bidrag 😊👍☕️
Jon Rinneby Postat 13 november 2020 Postat 13 november 2020 Stort grattis, det var fantastiskt kul att lyssna på alla bidrag. Ser redan fram emot nästa festival! Mvh Jon
oioioi Postat 13 november 2020 Postat 13 november 2020 46 minutes ago, slejnard said: Stort grattis till alla vinnare! Riktigt bra kvalitet på alla bidrag. Och tack till den som röstade på mitt bidrag 😊👍☕️ Vilken låt var din?
slejnard Postat 13 november 2020 Postat 13 november 2020 20 minuter sedan sa oioioi: Vilken låt var din? Nr 6, Aint No Easy Way out. Blev själv väldigt nöjd med den. Så nöjd att den Kommer på Spotify den 20 november. Fick hjälp med riktiga trummor och bas av två vänner 🎸 1
pme (oregistrerad) Postat 13 november 2020 Postat 13 november 2020 Folk var ju bra att få ihop lite 70-tals musik, men det lät lite för bra för att vara "trovärdigt".
Tonemester Postat 13 november 2020 Postat 13 november 2020 Stort tack till LUTHMAN NORDIC & STUDIO.SE för detta. Jag är lycklig för att vinna en Cort G290 Fat. Hur nice som helst! Så många fina låtar var med här, så det var en big surprise för mig att Popcorn skulle vinna. Jag bor och har ett litet studio i skogen nära Höör, Skåne. Här är lite “Popcorn” nerd info DAW : Logic. Instruments : Strings - Roland RS202 dubbed and panned Rhodes - MK73 II Guitar - Strat Trommer - 909 kick, hh combined with Logic snare, toms & hh Synths - Juno 60, Korg MS20 (midi model), Roland SH2000 Bass - Hagström Swede 72 Samples with people partying, sirenes and noises. Mastering Chain Sonnox Oxford eq Fabfilter Pro - Q3 Fabfilter Pro - DS Waves SSL Comp Fabfilter Multiband Sonnox Oxford eq Abbey Road Vinyl (The most underrated plugin ever! luv it) Waves L2 Tack igen 🙏🏼 MVH, Ernst P.S. jag finns på Spotify med något helt annat än "POPCORN". https://open.spotify.com/artist/02rVGZYcKF8WBkLo3AkJub?si=H-BeaBu_QumVeBgVzomAiw 1
PeglegJonka Postat 13 november 2020 Postat 13 november 2020 Hej och hoj vad skoj! Tack för en kul festival! Jag känner mig stolt att vara med på denna lista med låtar. De andra vinnarna låter ju riktigt coolt. Grundtankar kring låten: ingen metronom (spelade en gitarr och spelade allt annat till) för att få bandkänsla. Akustiska/verkliga instrument. Släpp igenom även om det inte är perfekt (inte råd med oändliga inspelningar). Slarviga stämmor i gitarrsolot. Försökte åka reglarna genom låten som om jag satt vid ett mixerbord och körde mixen. Om någon är nyfiken på något annat är det bara att fråga! 2
oioioi Postat 13 november 2020 Postat 13 november 2020 2 hours ago, slejnard said: Nr 6, Aint No Easy Way out. Blev själv väldigt nöjd med den. Så nöjd att den Kommer på Spotify den 20 november. Fick hjälp med riktiga trummor och bas av två vänner 🎸 Det var min röst du fick. Anade nog att det var din låt! 1
slejnard Postat 13 november 2020 Postat 13 november 2020 46 minuter sedan sa oioioi: Det var min röst du fick. Anade nog att det var din låt! Tack! 😊
AKilbo Postat 14 november 2020 Postat 14 november 2020 Grattis till vinnarna, mycket välförtjänt. Kul med variationen och den höga kvaliteten på övriga bidrag. Tack också till dig som röstade på bidrag nummer 8.
joachime Postat 14 november 2020 Postat 14 november 2020 Vem gjorde bidrag nummer ett? Jag tyckte den var riktigt bra ⭐ 1
Tonemester Postat 14 november 2020 Postat 14 november 2020 Tack Joachime det var jag som gjorde ”popcorn” (bad hairday). 1
Björn Olsberg Postat 15 november 2020 Trådstartare Postat 15 november 2020 21 timmar sedan sa joachime: Vem gjorde bidrag nummer ett? Jag tyckte den var riktigt bra ⭐ Kul att just du också gillade den. Bidrag 1 låg i topp även i min bok. 1
Andreas Hedberg Postat 18 november 2020 Postat 18 november 2020 Största grattis till alla vinnarna! Och stort tack alla som var med i tävlingen – det var hög kvalité på bidragen. Vi håller nu redan på att planera för nästa Studiofestival, som vi förstås snart kommer återkomma om. 3
Bleiz Postat 19 november 2020 Postat 19 november 2020 On 2020-11-15 at 21:33 sa Björn Olsberg: Kul att just du också gillade den. Bidrag 1 låg i topp även i min bok. Jo man tackar varmt, det var mitt bidrag, kul att det uppskattas, som en liten detalj är kyrkklock-spelet i början en mkt viktig melodi fr. Basilikan Arantzazu i Oñate/Baskien där jag spelade in den live kl. 10.00 en oktoberdag 2019 och det magiska var att den stämde perfekt in i 1:a låten som går i G 😉 1
PeglegJonka Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 (redigerat) Kunde inte hålla mig. Hoppas det kan vara kul eller till nytta för någon.. Tyvärr blev ljudkvaliten ur studio one lite dålig. Vet inte var flaskhalsen sitter.. Redigerat 20 november 2020 av PeglegJonka 2
Peter Åhrberg (oregistrerad) Postat 22 november 2020 Postat 22 november 2020 Haha, kul med en 4eplats. Allt är inspelat i en teaterlokal i Nyköping genom mitt Amek custom samt en del annat som tex billiga focusrite isa som jag verkligen gillar, uad solo som i detta fall var otroligt kass o ett par Lindell 500 series som väl inte gjorde varken till el från. Basen minns jag att vi fick lägga om så inte mycket som är spelat tilllsammans här inte.. Gitarrerna genom vox o en beyer bandmick. Pianot är draget genom en voxstärkare redan vid inspelning. Sången genom en neuman som jag inte kommer ihåg namnet på.. Sedan mixat i logic, mixen är utkörd genom amekbordet då det här var innan.jag skaffade mina Trident 80 strippar. Btw, låten är inte mastrad utan detta är direkt från mixen.. Sådär ja, hoppas någon här uppskattar lite nördig techinfo... Hör av Er till mig om ni behöver spela in, mixa, mastra eller något annat kul. Mvh Peter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.