Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej..

Undrade de här med en bra ekonomi mic...för trummor, funkar ADK A51 nå bra till de?? (tänkte till virvel och hihat eller som överhängare)

Ha de..//Björkman

Annons
Postat

Jag föredrar småmembranade till OH. Testa Line Audio CM2 eller Oktava MC012. Men visst kan A51 funka.

Postat

adkn är grym som rumsljud/överhäng

jag kör en beta52 i kaggen och sm57er på de andra trummerna, sen har jag noname kondisar som överhäng och a51:an som rumsljud. blir ofta att man mixar mycket a51a på slutet. blir som ett reverb ungefär(det är ju rumsljud)

Postat

ska kolla upp dom nämda micarna...

tack för svaren... 😉

men nu vart ja nyfikaen the_avatar, vart plaserar du din a51:a för bästa resultat för reverb effekt??

och bilr de storskillnad utan att ha den där??

Ha de...///Björkman

Mattiasgalv (oregistrerad)
Postat
adkn är grym som rumsljud/överhäng

Kan bara hålla med.

Postat
men nu vart ja nyfikaen the_avatar, vart plaserar du din a51:a för bästa resultat för reverb effekt??

och bilr de storskillnad utan att ha den där??

Ja det beror på rummet, men en 2-3 meter ifrån om det går osso gärna i huvudhöjd på en stående människa

Postat

oki...

Ska prova den tekniken lite grann sen... 🙂

tack för tipset..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.