Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Tisen (oregistrerad)
Postat

PÄ vilket sÀtt vill du göra lÄtar?

Skriver du texter / Arrar ocksÄ?

/Mattias

Danny Cort (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Var bor du?

Gillar dina referenser...

Jag skriver i ungefÀr samma genrer.

Klart jag kan!

Hehe.

PM'a mig om du Àr intresserad av samarbete...

Redigerat av Danny Cort
Postat

LĂ„ter som en kul grej. 😉

Jag rör mig sjĂ€lv i princip grĂ€nslöst mellan olika genrer Ă€ven om hĂ„rdrock ligger mig nĂ€rmast om hjĂ€rtat. 😉

Har dock stor erfarenhet av lÄtskriveri i diverse olika pop- och rockgrupper.

Pm:a mig om det lÄter intressant.

Mvh / djonas

Postat
burning bridges? eller hur var det? 😉

Grym arch enemy platta

Till Charlizen: Ledsen att vi "snodde" din trÄd. Det blir lÀtt sÄ att finns det nÄgot roligt att hugga pÄ sÄ hugger man pÄ det. Eller, det blir iaf sÄ för mig. Jag tror att det beror pÄ min latenta cpskada men jag har inte kunnat fÄ det bekrÀftat.

Om du vill ha lite konstruktiva tips. Ifall du verkligen söker framgĂ„ng nu sĂ„ fĂ„r du gĂ€rna se till att ha med lite referenser och demos etc. Det finns sĂ€kert mĂ„nga hĂ€r som har lĂ„tar som skulle passa med tjejsĂ„ng pĂ„, lĂ€gg upp nĂ„gra exempel sĂ„ man kan avgöra ifall din röst passar till den musiken man gör. För det andra, ingen hĂ€r kommer att försöka skapa framgĂ„ng till dig för att vara schysst. Antingen sĂ„ kommer de arbeta med dig gratis som en kul grej eftersom det Ă€r kul med samarbeten eller sĂ„ kommer du hitta nĂ„gon som vill arbeta lite mer seriöst och pĂ„ sikt kanske skriva ihop lĂ„tar tillsammans. FĂ„r att hitta nĂ„gon som Ă€r seriös sĂ„ mĂ„ste du dock visa att du sjĂ€lv Ă€r seriös. LĂ€gg upp sĂ„ngexempel, visa var man kan fĂ„ tag pĂ„ dig, var bor du t.ex? Har du nĂ„gon sĂ„ngerfarenhet? KörsĂ„ng? Teater? Har du tagit sĂ„nglektioner? Vad har du för rĂ€ckvidd? Är du en hög sopran eller en lĂ„g alt? Hurpass mycket vill du satsa pĂ„ musiken?

Ifall du vill komma fram seriöst sÄ mÄste du ge ett seriöst intryck.

Just my 0.02$

Postat
burning bridges?  eller hur var det?  😆

Grym arch enemy platta

Till Charlizen: Ledsen att vi "snodde" din trÄd. Det blir lÀtt sÄ att finns det nÄgot roligt att hugga pÄ sÄ hugger man pÄ det. Eller, det blir iaf sÄ för mig. Jag tror att det beror pÄ min latenta cpskada men jag har inte kunnat fÄ det bekrÀftat.

Om du vill ha lite konstruktiva tips. Ifall du verkligen söker framgĂ„ng nu sĂ„ fĂ„r du gĂ€rna se till att ha med lite referenser och demos etc. Det finns sĂ€kert mĂ„nga hĂ€r som har lĂ„tar som skulle passa med tjejsĂ„ng pĂ„, lĂ€gg upp nĂ„gra exempel sĂ„ man kan avgöra ifall din röst passar till den musiken man gör. För det andra, ingen hĂ€r kommer att försöka skapa framgĂ„ng till dig för att vara schysst. Antingen sĂ„ kommer de arbeta med dig gratis som en kul grej eftersom det Ă€r kul med samarbeten eller sĂ„ kommer du hitta nĂ„gon som vill arbeta lite mer seriöst och pĂ„ sikt kanske skriva ihop lĂ„tar tillsammans. FĂ„r att hitta nĂ„gon som Ă€r seriös sĂ„ mĂ„ste du dock visa att du sjĂ€lv Ă€r seriös. LĂ€gg upp sĂ„ngexempel, visa var man kan fĂ„ tag pĂ„ dig, var bor du t.ex? Har du nĂ„gon sĂ„ngerfarenhet? KörsĂ„ng? Teater? Har du tagit sĂ„nglektioner? Vad har du för rĂ€ckvidd? Är du en hög sopran eller en lĂ„g alt? Hurpass mycket vill du satsa pĂ„ musiken?

Just my 0.02$

vet inte riktigt om ja vill lÀgga upp nÄt hÀr..min mail skulle bli bombaderad...

finns de nÄn som tycker de ja pratar om Àr intresant kan vi prata mer...

samarbete mÄste innehÄlla lite kemi oxÄ.

har ju förstÄtt att de hÀr mer verkar va en lekplats för folk...

Postat
burning bridges?  eller hur var det?  😆

Grym arch enemy platta

Just my 0.02$

men tack för dina tips...

Postat (redigerat)

Lite OT kanske, men det finns ju mÄnga inkompetenta och oseriösa som blivit framgÄngsrika ÀndÄ. Hursomhelst, lycka till!

EDIT: Det fanns tidigare poster om kompetens och seriositet. Jag antyder alltsÄ inte pÄ pÄ nÄgot sÀtt att nÄgon skulle vara oseriös eller inkompetent hÀr, eller att jag pÄ nÄgot vis Àr motsatsen.

Redigerat av speed-focus
Postat

Delade trÄden, blev inte mycket kvar. För den som vill lÀsa det som blivit flyttat hÀnvisar jag hit: trÄd

Postat (redigerat)
vet inte riktigt om ja vill lÀgga upp nÄt hÀr..min mail skulle bli bombaderad...

finns de nÄn som tycker de ja pratar om Àr intresant kan vi prata mer...

samarbete mÄste innehÄlla lite kemi oxÄ.

har ju förstÄtt att de hÀr mer verkar va en lekplats för folk...

Du har ju iaf gott sjĂ€lvförtroende 😛

Samarbeten mÄste innehÄlla lite kemi? Javisst, det Àr dÀrför du skulle kunna ta lite mer initiativ Àn att skriva 21 Ärig tjej söker framgÄng, jag sjunger ocksÄ. Du fÄr ursÀkta men det var det intrycket jag fick. Nu nÀr du har Àndrat lite sÄ ser det genast mycket bÀttre ut, tummen upp för det.

AngÄende lekplats, du mÄste förstÄ att det hÀr Àr en plats dÀr folk har hÀngt och snackat med varandra i mÄnader och Är sÄ det utvecklas en viss stÀmning sÄ att sÀga. Vissa inlÀgg Àr svÄra att ta seriösa. Om en 21Ärig tjej skriver tre meningar och frÄgar ifall nÄgon kan fixa framgÄng till henne sÄ Àr det lite svÄrt att ta seriöst. MÄnga av oss hÀr har musik som största intresse och sitter med det hÀlften av vÄr vakna tid. Om du vill fÄ ett seriöst mottagande hÀr sÄ mÄste du ge ett seriöst intryck.

Redigerat av Shadows
Postat
Du har ju iaf gott sjĂ€lvförtroende 😛

Samarbeten mÄste innehÄlla lite kemi? Javisst, det Àr dÀrför du skulle kunna ta lite mer initiativ Àn att skriva 21 Ärig tjej söker framgÄng, jag sjunger ocksÄ. Du fÄr ursÀkta men det var det intrycket jag fick. Nu nÀr du har Àndrat lite sÄ ser det genast mycket bÀttre ut, tummen upp för det.

AngÄende lekplats, du mÄste förstÄ att det hÀr Àr en plats dÀr folk har hÀngt och snackat med varandra i mÄnader och Är sÄ det utvecklas en viss stÀmning sÄ att sÀga. Vissa inlÀgg Àr svÄra att ta seriösa. Om en 21Ärig tjej skriver tre meningar och frÄgar ifall nÄgon kan fixa framgÄng till henne sÄ Àr det lite svÄrt att ta seriöst. MÄnga av oss hÀr har musik som största intresse och sitter med det hÀlften av vÄr vakna tid. Om du vill fÄ ett seriöst mottagande hÀr sÄ mÄste du ge ett seriöst intryck.

ja förstÄr vad du sÀger och kan hÄlla med till en viss del...

det jag menar Àr att om de finns nÄgon som har mina intressen, blir man intresserad av de fÄ rader ja skrivit.

sen att de inte involverar dig Àr helt ok.

har redan fÄtt mÄnga svar, sÄ de ja skrev rÀckte lÄnga vÀgar.

bÀsta hÀlsningar....

Postat

det jag menar Àr att om de finns nÄgon som har mina intressen, blir man intresserad av de fÄ rader ja skrivit.

bÀsta hÀlsningar....

Ibland behöver man inte sĂ€ga sĂ„ mycket... 😕

Postat

bÀsta hÀlsningar....

Hoppas det blir lite lÄtar gjorda ocksÄ, och inte bara en hög med anvÀnda LiptonpÄsar.

Postat

bÀsta hÀlsningar....

Hoppas det blir lite lÄtar gjorda ocksÄ, och inte bara en hög med anvÀnda LiptonpÄsar.

Ey...

Det Àr vÀl ett musikerforum?

Inget jÀvla Lunarstorm!

LÄtarna Àr i produktion...

Postat

bÀsta hÀlsningar....

Ey...

Inget jÀvla Lunarstorm!

danny cort... my hero!!

visst behöver vi jobba lite pÄ lÄten du skicka mig idag.. för övrigt har ja halva texten klar...

tror de kan bli bra dÀr hÀr...

Postat

Lycka till med samarbetet! Ser fram emot att fÄ höra en demo sÄsmÄningom! :rolleyes:

/Daniel

Postat

bÀsta hÀlsningar....

Ey...

Inget jÀvla Lunarstorm!

danny cort... my hero!!

visst behöver vi jobba lite pÄ lÄten du skicka mig idag.. för övrigt har ja halva texten klar...

TITT IN!

Ville presentera mig som gitarrist i sammanhanget :rolleyes:

Postat (redigerat)
TITT IN!

Ville presentera mig som gitarrist i sammanhanget :rolleyes:

2 dagar? Kom igen nu :rolleyes:

Men gött att se dig igen!

Edit: Darn, nu gick jag off-topic i den hĂ€r trĂ„den. Öhh...titta dĂ€r! En trevlig musikaffĂ€rexpidit...!

Redigerat av Pluffo
Postat
TITT IN!

Ville presentera mig som gitarrist i sammanhanget 🙂

2 dagar? Kom igen nu 😎

Men gött att se dig igen!

Edit: Darn, nu gick jag off-topic i den hĂ€r trĂ„den. Öhh...titta dĂ€r! En trevlig musikaffĂ€rexpidit...!

2 Dagar, man.

Danny Lightning+Speedy Addic duz it!

Believe it!!!

Postat

bÀsta hÀlsningar....

Ey...

Inget jÀvla Lunarstorm!

danny cort... my hero!!

Nonbelievers stand back!

• 3 Ă„r senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.