Jump to content
Annons

Hur mycket Soylent?  

3 röster

1. 1. Hur mycket Soylent?

• 5. Soylent!!!
      0
    • 4. Soya
      0
    • 3. Fluff
      2
    • 2. Foff
      0
    • 1. Muääähh
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Soylent

ARTIST/GRUPP: Mossman

GENRE: hmm

LÅTLÄNGD: 2.45

KOMPOSITÖR: Mossman

PRODUCENT: Mossman

INSPELNINGSÅR: 2001

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,79 MB

STATUS: Crap

LÅTLÄNK:

En låt för alla som sett Soylent Green.

Jag rensade ibland mina gamla låtar. Detta hör till mina första verk. Jag började med reason och låten är därmed gjord enbart i detta program.

Ta låten med en nypa salt. Jag var nybörjare (och är fortfarande)

Enjoy or puke!

Annons
Postat

Öhhhh...heeeeh...nu har jag hört den. Tala om att förväntningarna inte motsvaras av själva mötet -- Låten är ju jättemysig! Snäll! Fin! Passar inte alls till mina "bilder" av den hemska och ytterst allvarliga historia Soylent Green är. Men har man inte sett filmen eller så...låten funkar ju bäst på egen hand om man säger så.

Det enda jag inte gillar med låten är den blippande leadsynthen som jag tycker är lite ful. Den är visserligen tydlig men låter dessutom klistrad ovanpå bakgrunden. I övrigt är låten jättemysig. Får jag spara den tills vidare?

Den hemska filmen avstår jag ifrån. Dessutom känns den väldigt gammaldags idag, utom till temat, så jag ser hellre någon annan film, gärna av Catherine Breillat.

/Fredrika

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Inget att skämmas över, detta heller. Får lite nedsoftad Arvid Tuba-känsla av det här. 😛

Positivt:

Den blippande leadsynten som alltså spelar de ljusa tonerna, d.v.s. temat i detta stycke. Det är ju det man kommer ihåg av denna låten, där finns hooken...

Rösteffekten. Vad är det exakt för rösteffekt?

Negativt:

Tråkigt ljud den där syntbasen. Men den passar väl ändå in i denna låt antar jag...

Avslutningen med den ensamma basen, men jag antar den ska klippas bort?!

😄

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.