Barbalax Postat 30 oktober 2020 Dela Postat 30 oktober 2020 Hej, Bandet jag spelar i har spelat in en platta och har börjat få lite spelningar på lokalradion. Dock stimmades låtarna för ganska länge sen, och det är knappt en siffra rätt i registreringarna. Många av låtarna har fel titel, ingen uppgiven längd, inga IRSC koder och dessutom fel upphovsmän. De är inte regsitrerade via min inloggning så jag kan inte se om man lätt kan ändra detta? Eller är det lika bra att göra helt nya registreringar, eller finns det risker med det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 30 oktober 2020 Dela Postat 30 oktober 2020 Jag skulle kontakta Stim och be dem styra upp det hela. De är rätt hjälpsamma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barbalax Postat 30 oktober 2020 Trådstartare Dela Postat 30 oktober 2020 Det kanske är det bästa. Det är sångaren som lagt in alla låtar i STIM från början, när det bara fanns texter mer eller mindre. Nu finns det fler upphovsmän (och en massa annan info som fattas). Det finns ingen möjlighet att göra detta från sångarens Stim-konto, online? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HowBoutSomeSnus Postat 1 november 2020 Dela Postat 1 november 2020 On 10/30/2020 at 5:33 PM, Barbalax said: Det kanske är det bästa. Det är sångaren som lagt in alla låtar i STIM från början, när det bara fanns texter mer eller mindre. Nu finns det fler upphovsmän (och en massa annan info som fattas). Det finns ingen möjlighet att göra detta från sångarens Stim-konto, online? Tyvärr går det inte att redigera redan registrerade verk online, du får ta och kontakta STIM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barbalax Postat 3 november 2020 Trådstartare Dela Postat 3 november 2020 Tack 👍 Jag kollade med STIM och enda sättet att lägga till upphovsmän är att registrera verket på nytt och sen be dem ta bort de icke korrekta verksanmälningarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.