Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Vet någon av er hur man får tillåtelse att använda PAL loggan (parental advisory label). Ser att för USA ska man kontakta RIAA men verkar vara andra regler i Europa.

Någon som har tidigare erfarenhet av detta?

Annons
Postat

Denna är väl bara till för musik från USA? Åtminstone kan du nog bara få den genom RIAA.

Postat
4 timmar sedan sa HowBoutSomeSnus:

Denna är väl bara till för musik från USA? Åtminstone kan du nog bara få den genom RIAA.

Gäller väl all musik som säljes i USA. All musik som har "skadlig" text eller stötande"/"faul language" måste ju ha PAL logga....  bara ett tanke.  Tipper Gore hyvlade ganska hårt när Twisted Sister och W.A.S.P släppte sina skivor. 

Även våran Siwert Öholm gick ju bananas!!🤣

• Gilla 1
Postat
8 hours ago, vayzeria said:

Gäller väl all musik som säljes i USA. All musik som har "skadlig" text eller stötande"/"faul language" måste ju ha PAL logga....  bara ett tanke.  Tipper Gore hyvlade ganska hårt när Twisted Sister och W.A.S.P släppte sina skivor. 

Även våran Siwert Öholm gick ju bananas!!🤣

Såklart, tänkte jag inte på. Men har vi någon europeisk motsvarighet?

Jo de klippet med Siwer som går bananas gällande "vassp" har man ju sett några gånger 😁

• Gilla 1
Postat

Jag har läst att alla skivor inte måste ha loggan på omslaget och att det beror på olika faktorer som bolag och organisationer etc. Tittar man på skivor från oberoende amerikanska punkskivbolag så har ungefär inga album varningen på omslaget.

• Gilla 1
Postat
10 hours ago, punkrockdude said:

Jag har läst att alla skivor inte måste ha loggan på omslaget och att det beror på olika faktorer som bolag och organisationer etc. Tittar man på skivor från oberoende amerikanska punkskivbolag så har ungefär inga album varningen på omslaget.

Kan jag tänka mig. Och idag när det mest är streaming som gäller så behöver man väl bara se till att få med en "Explicit" märkning av något slag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.