soundsnajs Postat 20 oktober 2020 Postat 20 oktober 2020 Tjenare grabbar och tjejer! Vet att det inte är så enkelt men kan någon ge mig några pointers om var jag ska placera absorbers eller diffusors för att dämpa reverben lite i rummet för inspelning av ljud? Bifogar bild här, jag kommer att sitta mot datorn när jag spelar in.
soundsnajs Postat 20 oktober 2020 Trådstartare Postat 20 oktober 2020 Ah I see, tror du det blir för svårt att dämpa om stolen är kvar där den är nu?
crillemannen Postat 20 oktober 2020 Postat 20 oktober 2020 Eller köp en sm7b så slipper du tänka på akustiken! 2
soundsnajs Postat 20 oktober 2020 Trådstartare Postat 20 oktober 2020 smb7, tar den inte in någon reverb alls typ?
crillemannen Postat 20 oktober 2020 Postat 20 oktober 2020 58 minuter sedan sa soundsnajs: smb7, tar den inte in någon reverb alls typ? Nej i princip inte. Du behöver ett hyffsat bra Interface med en bra preamp dock. Många kör cloudlifter vilket ger 20fb av ren gain. Får man ändå brus i signalen går det fixa med pluggar så som waves X noise.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.