Metal Postat 30 september 2020 Postat 30 september 2020 Hej, det var ett tag sen jag skrev här men jag har en fråga. Jag har en Marshall mg30cfx som är ganska bra men på vår skola så brukar jag och min brorsa få spela elgitarr och förstärkaren dem har låter mycket bättre än min. Så jag har funderat på att köpa en Pedal ( metal Muff) men jag har hört att det är bättre metal ljud från en förstärkare. Och jag har en distortion Pedal som Kurt cobain använde så den är mer rockig. Så tycker ni att jag ska köpa en ny Pedal eller en ny förstärkare? Budgeten är 2000 - 3000 kr Jag spelar ghost/metallica/iron maiden men också clean låtar. Mvh Linus.
slejnard Postat 30 september 2020 Postat 30 september 2020 Är det för hemmabruk eller ska den höras i en replokal med högljutt slammer från trummor? Har hört mycket gott om BOSS katana. Har många olika ljud att välja mellan 😊 Även Spark positive grid ska vara bra!
Metal Postat 30 september 2020 Trådstartare Postat 30 september 2020 Jag jammar med min brorsa ( båda har elgitarr) men vi letar efter en trummis. Ska kolla upp dem. Mvh Linus
Metal Postat 1 oktober 2020 Trådstartare Postat 1 oktober 2020 Hej, ni som har haft/har en boss Katana kombo, får ni bra metal ljud och bra clean ljud? Räcker det med 50w ifall man är i ett band? Mvh Linus
slejnard Postat 1 oktober 2020 Postat 1 oktober 2020 Har tyvärr inte provat. Kör själv med rörstärkare när jag repar. Dom tränger igenom på ett helt annat sätt. Det finns prisvärda tex Peavy classic 30 eller peavy windsor. Kör själv med en liten fender super champ. Kolla in blocket! Om du vill repa med trummis och köra med Katanan så skulle jag gått på 100w men de blir väl utanför din budget. Det är en djungel med förstärkare. Lycka till!
slejnard Postat 2 oktober 2020 Postat 2 oktober 2020 Bästa är ju om du har möjlighet att testa några olika och se vilken du gillar 😊
Metal Postat 2 oktober 2020 Trådstartare Postat 2 oktober 2020 Ja precis, ska se ifall jag hittar några
Metal Postat 2 oktober 2020 Trådstartare Postat 2 oktober 2020 Jag har tittat lite på blackstar id core 100 men det står att det är 50w, det är väl hundra watt?
Metal Postat 3 oktober 2020 Trådstartare Postat 3 oktober 2020 Hej, jag funderar på att spara upp till en blackstar id 60 tvp Combo. Men är det en rörförstärkare? Måste man byta rör? Kan man använda blackstar id 60 tvp Combo i ett band med trummis och bass med eventuella spelningar? Mvh Linus.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.