karhart Postat 20 september 2020 Postat 20 september 2020 Hej! Har införskaffat mig en mysig setup med en Arturia Keystep, en Beatstep pro och två volcas. Jag kör midi från keystep till min Volca Keys och därifrån via phonesuttaget till en analog Behringer 502 via en 3.5->teleadapter. Från mixerbordet har jag en stereo tele - > monotele in i ett Behringer umc202hd. Mitt problem är att jag har oerhört höga noiselevels! Det brusar så in i bängen, och när jag försöker spela så hör jag knappt instrumenten. Innan när jag kört in i mitt ljudkort direkt så är det inga problem alls. Vad kan jag göra? Det är i nuläget helt oanvändbart.
Peter Roos Postat 20 september 2020 Postat 20 september 2020 Hej, har du skruvat upp volymen på max på Volcan, samt optimerat ingångsvolymen på mixern - det borde inte brusa så mycket då. Hörlursutgångar är ju inte helt optimala, men det funkade bra med min Roland-synt till mixer via dess hörlursutgång.
karhart Postat 21 september 2020 Trådstartare Postat 21 september 2020 Jag har volca på max. Men det spelar ingen roll. Misstänker nästan en defekt mixer...
Nenne Postat 21 september 2020 Postat 21 september 2020 49 minutes ago, karhart said: Jag har volca på max. Men det spelar ingen roll. Misstänker nästan en defekt mixer... Vad menar du med "nice setup"??? Fattar inte riktigt vad som menas med det. Bäst vore väl att ansluta keyboardet som en miidienhet. Vad har du för DAW, till att börja med? 😮
Peter Roos Postat 21 september 2020 Postat 21 september 2020 6 timmar sedan sa karhart: Jag har volca på max. Men det spelar ingen roll. Misstänker nästan en defekt mixer... F-n va trist! Det låter ju som det är nåt tjall med mixern då.
karhart Postat 24 september 2020 Trådstartare Postat 24 september 2020 On 2020-09-21 at 17:04 sa Nenne: Vad menar du med "nice setup"??? Fattar inte riktigt vad som menas med det. Bäst vore väl att ansluta keyboardet som en miidienhet. Vad har du för DAW, till att börja med? 😮 Alltså att jag har en trevlig liten hemmastudio. Och frågan är ju varför det brusar. Hade jag velat använda keyboardet som en controller hade jag gjort det. Tanken var ju att köra volca som analog synth. Jag kör reaper som daw.
karhart Postat 24 september 2020 Trådstartare Postat 24 september 2020 On 2020-09-21 at 22:22 sa Peter Roos: F-n va trist! Det låter ju som det är nåt tjall med mixern då. Jag gjorde så att jag helt enkelt skippade volcan. Köpt en Roland Botique SH-01A istället. Där är det inga problem.
Nenne Postat 24 september 2020 Postat 24 september 2020 1 hour ago, karhart said: Alltså att jag har en trevlig liten hemmastudio. Och frågan är ju varför det brusar. Hade jag velat använda keyboardet som en controller hade jag gjort det. Tanken var ju att köra volca som analog synth. Jag kör reaper som daw. OK. Då fattar jag. Inget kul när det brusar men min erfarenhet är att 3,5 mm pluggar ger upphov till mycket brus. Föröka att koppla med, åtminstone obalanserade telepluggar. Bäst är förstås balanserade canonjack . . . .
Peter Roos Postat 25 september 2020 Postat 25 september 2020 On 2020-09-24 at 08:55 sa karhart: Jag gjorde så att jag helt enkelt skippade volcan. Köpt en Roland Botique SH-01A istället. Där är det inga problem. Boutique-modellerna är coola.😍
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.