glenna Postat 7 september 2020 Postat 7 september 2020 Hej, jag har beställt ett midi-keyboard (KEYLAB-MKII-61) och har ca 6 meter till datorn. Är det någon som vet hur man bäst löser avståndet med usb-kabeln? Den försörjer även keyboardet med ström.
osiris Postat 7 september 2020 Postat 7 september 2020 Vet att Kjell & Co har usb-kablar om 5 meter.. de har även förlängningsvarianter..
glenna Postat 7 september 2020 Trådstartare Postat 7 september 2020 ...jag tänkte mest om det fungerar med så långa kablar.
JakobP Postat 7 september 2020 Postat 7 september 2020 (redigerat) USB 2 max 5 meter, USB 3 max 3 m, du får använda en strömförsörjd hub för att förlänga. EDIT Ska gå att använda 5 hubbar i serie för max 30 m för USB2, aldrig testat själv dock.. 🙂 Redigerat 7 september 2020 av JakobP 1
glenna Postat 7 september 2020 Trådstartare Postat 7 september 2020 1 timme sedan sa JakobP: USB 2 max 5 meter, USB 3 max 3 m, du får använda en strömförsörjd hub för att förlänga. EDIT Ska gå att använda 5 hubbar i serie för max 30 m för USB2, aldrig testat själv dock.. 🙂 OK, då kan jag använda 2 st 3 meters USB 2 med en hub på mitten och få full funktion?
tordA Postat 7 september 2020 Postat 7 september 2020 10 meter https://www.kjell.com/se/produkter/dator/kablar-adaptrar/usb/aktiv-forlangning/aktiv-usb-forlangning-10-meter-p98603
glenna Postat 7 september 2020 Trådstartare Postat 7 september 2020 Tack för hjälpen. Men om jag använder en 240/12 V psu så skulle jag väl inte behöva usb alls utan köra via midi?
Peter Roos Postat 8 september 2020 Postat 8 september 2020 (redigerat) Jag skulle nog vara lite försiktig med förlängningskablar, brände ett batteri till en Garmin Virb-kamera när jag använde en 5 meters förlängningsskabel från Inet. Det verkade som den inte klarade att stömförsörja genom en sådan lång kabel (5+1meter) - och kabeln blev supervarm. Jag skulle istället rekommendera en förlängingskabel från datorn till en strömförsörjd USB-hub, och sedan koppla in midikeyboardet. PS: läste inte hela tråden: JakobP nämnde bra fakta där på kabellängder:-) Redigerat 8 september 2020 av Peter Roos
oioioi Postat 8 september 2020 Postat 8 september 2020 17 hours ago, glenna said: Tack för hjälpen. Men om jag använder en 240/12 V psu så skulle jag väl inte behöva usb alls utan köra via midi? Det skulle jag testa. Borde fungera.
glenna Postat 8 september 2020 Trådstartare Postat 8 september 2020 Finns ju ingen inbyggd ljudbank utan den laddas ner som ett vst (Analog lab), då borde det inte finnas något behov av usb-ansl och midi-kablar har ju inga problem med 6 m.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.