Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Vad har ni för tips på DJ/musikproduktion hörlurar?

(Inte heller för dyra bara!)

Redigerat av Avicii2
Annons
Postat (redigerat)

Vis av erfarenhet köper jag endast sådana om har utbytbar sladd, eller bluetooth möjligen. Har dock ingen koll på Pioneer-lurar.

Redigerat av oioioi
Postat (redigerat)
10 timmar sedan sa oioioi:

Vis av erfarenhet köper jag endast sådana om har utbytbar sladd, eller bluetooth möjligen. Har dock ingen koll på Pioneer

Redigerat av Avicii2
Postat

Kolla in Audio Technica ATH-M50x. Funkar bra för musikproduktion och mix om man kan tänka sig slutna lurar där, och verkar vara ett bra alternativ för DJ också (men där har jag själv ingen jättekoll).

Postat

Bra lurar överlag tycker jag är Sennheiser pxc-550.  De har utbytbar sladd och bluetooth.  Rekommenderar dock att inte använda bluetooth vid mixning då ljudet blir ganska annorlunda jämfört med sladd har jag upptäckt.  
Annars kan du egentligen ta vilka välkända lurar som helst och använda verktyg som sonarworks reference för att platta till frekvenskurvan för ett neutralt sound. Alla lurar har sin egen färg, och det som låter bra i en låter fel i en annan.
Platt frekvenskurva är ett måste för en mix som ska funka överallt. Såvida du inte känner dina lurar väldigt väl.

Postat (redigerat)
20 timmar sedan sa Jayway:

Kolla in Audio Technica ATH-M50x. Funkar bra för musikproduktion och mix om man kan tänka sig slutna lurar där, och verkar vara ett bra alternativ för DJ också (men där har jag själv ingen jättekoll).

Ok, tack för tipset!

Redigerat av Avicii2
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.