Avicii2 Postat 29 augusti 2020 Postat 29 augusti 2020 Hej, har aldrig haft mer beslutsångest än vad jag har nu!!! Jag måste köpa en datormus som jag kan ha med mig lite över allt, ingen stor alltså! Tips? Vad har ni? Till bästa pris osv?
Björn Olsberg Postat 29 augusti 2020 Postat 29 augusti 2020 Till macOS eller Windows? Personligen anser jag att styrplatta till macOS är överlägset när man ska jobba. Du kan konfigurera den så att det räcker med att nudda plattan för allt du vill göra. Minskar belastningen på fingrarna och det går snabbare. Dessutom räcker de uppladdningsbara batterierna länge. https://www.apple.com/se/shop/product/MRMF2Z/A/magic-trackpad-2-rymdgrå OT: Innan någon frågar. För att flytta fönster genom att nudda och inte trycka, så använder jag trefingersdragning. Ställs in under Systeminställningar > Hjälpmedel > Pekarstyrning > Styrplattealternativ > Aktivera dragning med trefingersdragning. Fråga mig inte varför det har flyttats dit. I tidigare versioner låg funktionen bland de övriga styrplatteinställningarna.
Avicii2 Postat 29 augusti 2020 Trådstartare Postat 29 augusti 2020 Ok, tack för tipset men jag har Windows och är ute efter en någon liten datormus som man kan ha med sig överallt. Alltså inte en så stor sådan / datormus.
HomerJSimpsson Postat 30 augusti 2020 Postat 30 augusti 2020 Jag köpte en RAPOO från Kjell&Co för bluetooth eller USB-dongle. Med bluetoth krånglar den hela tiden men med usb fungera den utmärkt. Byter batterier 2 gånger om året. Kommer inte ihåg priset men var inte dyr.
candybag Postat 31 augusti 2020 Postat 31 augusti 2020 Har du så ont om utrymme att du inte får plats med en fullstor mus? Köp en Logitech G402 som alla andra :) kan förstå om du vill ha en trådlös möjligtvis (skönt att söippa en extrs sladd på resande fot), men det skrev du inget om :)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.