ChristianDanielDahlström Postat 29 augusti 2020 Postat 29 augusti 2020 Hej! Jag tänkte sätta absorbenter bakom monitorerna, jag skulle vilja hitta några som är så billiga som möjligt men ändå gör ett bra jobb. Nån som har koll? Jag har ju sett en del förhållandevis billiga, men vet inte om de räcker till. Jag har en gammal skummadrass, sånt där memoryfoam, skulle de kunna funka tror ni? MVH Daniel
pme (oregistrerad) Postat 29 augusti 2020 Postat 29 augusti 2020 (redigerat) Fungerar gör det säkert, i alla fall in någon mening. Vanlig stenull brukar var det mest prisvärda om har tid och är lite praktiskt. Melamine är en av de bättre skumplasterna om man vill ha det enkelt. Tex https://www.thomann.de/se/the_t.akustik_melamine_wedges_30_gray.htm Och ett tips oberoende av val så är det att ha en luftspalt mellan väggen och absorbenten. Redigerat 29 augusti 2020 av pme
ChristianDanielDahlström Postat 29 augusti 2020 Trådstartare Postat 29 augusti 2020 Ja luftspalt får man ju ha. Dem du länkade till - som jag förstår det - kostar strax över 500 styck. Tänkte mig nått lite billigare men hittar jag inte det så får de bli dom då. Tack.
pme (oregistrerad) Postat 29 augusti 2020 Postat 29 augusti 2020 18 minutes ago, ChristianDanielDahlström said: Ja luftspalt får man ju ha. Dem du länkade till - som jag förstår det - kostar strax över 500 styck. Tänkte mig nått lite billigare men hittar jag inte det så får de bli dom då. Tack. Riktigt så illa är det inte. De kostar 500 kr för 16 stycken.
ChristianDanielDahlström Postat 29 augusti 2020 Trådstartare Postat 29 augusti 2020 Jaha ok, då är det ju inget snack om saken. Beställer!
van Caine Postat 29 augusti 2020 Postat 29 augusti 2020 Jag använder massor av ett glasull, Piano vill jag minnas det heter, från Isover. Bästa jag jobbat med hittills.
Casper Bjerkehagen Postat 30 augusti 2020 Postat 30 augusti 2020 Vill du bara absorbera diskant så funkar de från thomman. Annars får du ha 1 dm stenull med 1 dm luftspalt, där börjar det gå ner till högbas ish
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.