crillemannen Postat 17 augusti 2020 Postat 17 augusti 2020 (redigerat) Tjo, Jag har jobbat de senaste veckorna på att lansera min Youtube kanal och nu är det dags! Jag tänkte som första video ha sådär lagom clickabait titel där jag jämför två extremer; En super billig mikrofon och en dyr vintage mikrofon. Tänkte det vore kul att dela med mig här på detta forumet som jag har varit medlem i över 15år! Galet 😀 !!! I övrigt så kommer det komma recensioner, tutorials och lite allt möjligt musikrelaterat. Hoppas ni tycker det är både underhållande och givande. https://youtu.be/uDODhiK6j8U Mvh Christian Redigerat 17 augusti 2020 av crillemannen 4
osiris Postat 17 augusti 2020 Postat 17 augusti 2020 Lovely!!! Sjysst bakgrund, bra ljus, bra ljud, bra ämne! Mycket bra gjort helt enkelt 🙂 Vad kommer härnäst?? 🙂
crillemannen Postat 17 augusti 2020 Trådstartare Postat 17 augusti 2020 35 minuter sedan sa osiris: Lovely!!! Sjysst bakgrund, bra ljus, bra ljud, bra ämne! Mycket bra gjort helt enkelt 🙂 Vad kommer härnäst?? 🙂 Tack! B.la "How to mix pop vocals" där jag går igenom lead sången på Summer Love med Sebastian Wallden (idol vinnare) . En tutorial hur man tune'ar sång manuellt med Autotune. Och en jämförelse mellan Tubetech Cl1b Hw vs SW. Det är väl det jag kan avslöja nu. Har lite mer i pipen men får se hur jag ska lägga upp det 🙂 tack för titten! 1
slejnard Postat 17 augusti 2020 Postat 17 augusti 2020 Kollade också. Bra produktion och bra engelska. Du pratar lugnt och sakligt. 👍 1
martinm Postat 17 augusti 2020 Postat 17 augusti 2020 Snyggt gjort och bra att se att det går att få bra ljud med billigare utrustning. 😀 1
HasseFX (oregistrerad) Postat 18 augusti 2020 Postat 18 augusti 2020 Trevligt! Ser fram emot fler dueller! Bra för trovärdigheten att länka till originalfilerna!
crillemannen Postat 18 augusti 2020 Trådstartare Postat 18 augusti 2020 1 timme sedan sa HasseFX: Trevligt! Ser fram emot fler dueller! Bra för trovärdigheten att länka till originalfilerna! Tack! Jag kommer dela med mig av filer så länge det inte har med upphovsrätt att göra. Jag ska försöka använda i högsta möjliga mån eget material så jag slipper fråga om lov osv haha! Jag skrev t.ex ny egen musik till Tubetech avsnittet som kommer senare. Visst tidskrävande, men tror det blir lättast så!
YellowStudio Postat 18 augusti 2020 Postat 18 augusti 2020 Tyckte också det var en bra video. Bra att man kan gå direkt till conclusion om man vill. Har du planer på att bli youtuber? 1
crillemannen Postat 18 augusti 2020 Trådstartare Postat 18 augusti 2020 2 timmar sedan sa YellowStudio: Tyckte också det var en bra video. Bra att man kan gå direkt till conclusion om man vill. Har du planer på att bli youtuber? Tack! Ja det är väl där man hamnar om man är en misslyckad producent 🤣🤣 halv-skämtosido så vore det Ballt! Det har känts lite tomt sen jag la ner min kommersiella studio och vad ska man göra med all kunskap man samlat ihop under årens lopp? Men vi får se det är extremt mycket jobb bakom varje video så tar det inte fart alls kanske det blir lite tungrott. Men just nu känns det kul 🙂 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.