91:an Postat 24 juli 2020 Postat 24 juli 2020 För många år sen kollade jag min hörsel i ett program på nätet som sände ut en sinuston som man kunde höja och sänka frekvensen på och därmed upptäcka inom vilket frekvensområde man hörde den. Min övre gräns var nämligen olika för öronen vilket förklarade varför jag bara hörde syrsorna på ena örat. Jag minns inte vad programmet hette och kan inte hitta något liknande på nätet, är det någon annan som vet var man hittar det?
oioioi Postat 24 juli 2020 Postat 24 juli 2020 (redigerat) Eller så laddar du bara ner Audacity och generar sinus-ton där. Smidigt litet program som kan fixa allt möjligt. https://www.audacityteam.org/download/ PS. Syrsor, finns de fortfarande? Jag har inte hört några på flera år. Redigerat 24 juli 2020 av oioioi 1
91:an Postat 25 juli 2020 Trådstartare Postat 25 juli 2020 Tack för det. Laddade hem och testade. Syrsor har jag inte hört på ett bra tag nu, tydligen spelar dom toner över 10,000 Hz...
Björn Olsberg Postat 26 juli 2020 Postat 26 juli 2020 Hej, Kan det ha varit ett test från något av följande ämnen, kanske?
91:an Postat 27 juli 2020 Trådstartare Postat 27 juli 2020 Ja, det måste ha varit här jag fått det ifrån, "Heartest". Tänk att det var så länge sen! Det funkar också som jag minns det. Hörselresultatet blev i stort sett samma som Audacity gav.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.