Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Sonen spelade in lite på Gargeband och föreslog att jag skulle spela in från min midikeyboard Novation Impulse. Har sedan tidigare en kameraadepter för Apple och provade att koppla in keyboarden i den. Det blev då USB-b från keyboarden till Usb-a in i kameraadeptern och den har lightninganslutning.  Det kom fram en ruta på både Ipaden och Iphonen att det keyboarden krävde alltför mycket kraft för att funka. Finns det något sätt?

Redigerat av CHAE
Korr rubbe
Annons
Postat

Jag kan svara mig själv för att var så klart tvungen att ha strömanslutning till Ipaden också. Går också genom kamera-adeptern. 

Postat

Bra att det löste sig och tack för att du följde upp med hur du gjorde. Det finns också de klaviatur som är uttryckligen kompatibla med iPad/iPhone och som inte kräver någon extern strömkälla till sig själva eller till iPaden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.