Jump to content
Annons

Recommended Posts

pandu (oregistrerad)
Postat

Hej alla. Jag hoppas att alla gör bra Det här är mina låtar piano och main drop Det är inte en hel låt själv, jag tycker att melodin är cool men jag vill också ha din åsikt om melodi eller kick eller något jag saknade. Tack

Sample.mp3

Annons
Postat

Hej! 

Jag har lyssnat MP3'an och gissar att du precis har kommit igång med musikproduktion. Det verkar som att du vet vad du vill göra musikaliskt, och du har kommit en bit på väg. Fortsätt så! 🙂

Mitt tips är att välja ut en låt du gillar mycket och försöka härma den/göra en cover på den. Det kan man lära sig mycket på. Lycka till!

pandu (oregistrerad)
Postat (redigerat)
tack för ditt svar.
Så jag borde göra om en låt som jag älskar 
mest och sedan fortsätta med produktionen 
av det här exemplet som jag delade ??
Redigerat av pandu
Postat (redigerat)

Ja, det finns mycket man kan lära sig av att återskapa en låt. Förhoppningsvis märker du det om du sedan plockar upp din egen låt igen. Men, det kanske viktigaste av allt är att ha kul. Så gör det du själv känner för. 🙂

Redigerat av joachime
  • Gilla 1
Postat

Hör lite Avicii samples i snutten samt att du har använt en nexus lead om jag inte hör helt fel, det låter iaf som ett klassiskt avicii preset i nexus2. Min magkänsla säger att du är inspirerad av hans musik? Så mitt bästa tips är precis det som joachime säger, försök att härma en låt som du gillar. Är det LEVELS du gillar, sök upp "tutorials" och "remakes" på Youtube och följ efter varje steg som personerna gör, så lär du dig sakta men säkert hur man bygger upp en låt. Om du använder FL Studio som DAW så kan jag rekommendera att kolla på "In the mix" på youtube, han har grymma tutorials på musikproduktion, för nybörjare och för mer erfarna. Jag började lära mig genom att göra remakes av andras låtar, främst Avicii eftersom det är min största inspiration. Faktum är att, även om jag har hållit på i snart 2 år nu så gör jag fortfarande remakes av andras låtar, senast förra söndagen gjorde jag en remake av en osläppt Avicii låt, jag laddade precis upp den på YT så jag kunde visa dig här på forumet(videon var för stor för att ladda upp direkt här på sidan så jag fick köra genom YT)

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.