slejnard Postat 12 maj 2020 Postat 12 maj 2020 Hello fellow studioaner! Jobbar på med en ny nygammal låt som jag gärna tar feedback på arr, framförande, ljudbild och allt möjligt annat innan jag tar den vidare. Hur låter det?
luddeandersson Postat 13 maj 2020 Postat 13 maj 2020 Riktigt skön låt! Bra dynamik, med lugnare partier och sedan mer intensitet. Skulle vilja ha mer smack i trummorna. Fram med virveln lite och mer presence överlag. Kicken känns lite boxig. Gitarren till vänster låter lite vass ibland. Gillar den distade basen, men den kunde få lite mer botten. Känns som det finns utrymme för körer också, som du brukar göra. I övrigt skulle jag inte ändra nånting. En av dina bästa.
slejnard Postat 13 maj 2020 Trådstartare Postat 13 maj 2020 Tack så mycket ludde! Bra feedback, ska kolla upp detta 🙂 kul att höra att du gillar låten
SoloNo1 Postat 14 maj 2020 Postat 14 maj 2020 Hej slejnard! Hade tänkt skriva lite tidigare än väntat då jag lyssnade på låten i bilen igår. Nu lyssnar jag i lurarna hemma och måste säga att det låter grymt jävla bra, närheten är fenomenal, speciellt jämfört mot hur det lät i bilen. Det lät givetvis bra där också, men inte alls samma närhet och känsla som jag upplever nu när jag lyssnar i lurarna. Top Notch 1
slejnard Postat 15 maj 2020 Trådstartare Postat 15 maj 2020 Tack soloNo1! Vad kul att höra. Har gjort några slutliga små justeringar på inrådan och har denna gång tänkt släppa via en väns bolag som även ska mastra den. Blir spännande att höra om det kan lyfta den ett snäpp ytterligare 🙂
slejnard Postat 1 juni 2020 Trådstartare Postat 1 juni 2020 Så här blev den slutliga versionen 😊 https://open.spotify.com/track/5jyNAObt0hZZa8F3CLem9J?si=oui-DKtrSdyyNRg0SMEMJQ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.