Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag ursäktar i förväg om jag har skapat den forumpost i fel kategori. Jag är rätt ny "producer-världen" så att säga, jag har precis införskaffat FL Studio efter att i flera år endast spela gitarr. Nåväl, denna frågar grundar sig i ett YouTube-klipp jag såg förut (se klipp här) där personen i klippet använder Nintendo Switch's LABO-miljö och spelar in ljudet ifrån Nintendo Switch:en till Ableton, och detta fick mig att tänka. Hur tar man, som i det här fallet, ljudet som kommer ut ifrån en Nintendo Switch och får det att spelas in i en DAW? Hoppas jag har formulerat mig väl😄

Tack på förhand,

Gustav 🙂 

Annons
Postat (redigerat)

Borde väl gå att använda sig av RGB kabeln? Eller rättare sagt den röda kabeln ^^ från denna in i en hårdvarumixer (FX  in) sedan in i ljudkortet som line/instrument in?

Redigerat av vayzeria
Felstavning
Postat
44 minuter sedan sa vayzeria:

Borde väl gå att använda sig av RGB kabeln? Eller rättare sagt den röda kabeln ^^ från denna in i en hårdvarumixer (FX  in) sedan in i ljudkortet som line/instrument in?

Låter ju lovande, har tyvärr ingen mixer dock. Har endast ett Focusrite Solo-ljudkort som jag pluggat mick och gitarr till. Så kanske får bli något att införskaffa sig. 

Postat
4 minutes ago, GuPe96 said:

Låter ju lovande, har tyvärr ingen mixer dock. Har endast ett Focusrite Solo-ljudkort som jag pluggat mick och gitarr till. Så kanske får bli något att införskaffa sig. 

Ska väl gå lika bra med ditt ljudkort. Kör in ljudsignalen i den ingången du brukar ha till gitarr, fast switcha om till linje-signal först. En rca/tele-adapter behövs dessutom.

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.