Jump to content
Annons

Rebirth någon?


Piffen

Recommended Posts

Är det någon som sitter på Rebirth? Å isf, använder det i Reason? Rebirth är ju toppen, men för de pengarna känns det lite obefogat tycker jag.. Dessutom är det ju hemskt synd att man inte kan få sparka in Rebirth i Reason å använda sequencern där.. Synd, synd.. 😲

Med tanke på att Rebirth input machine faktiskt finns med så känns det ju faktiskt som att en hel del Reasonanvändare är intresserade av att använda just Rebirth i Reason, men jag kan inte dra mig till minnes att många trådar mer än nämnt Rebirth här på forumet. Har jag fel? När de väl nämner det är det oftast då någon frågar efter digitala 303or.. Som jag upplevt det iaf.. Fast det kanske är för att Rebirth och Reason inte är mycket att orda om? Det kanske flyter felfritt och alla är helt införstådda med hur de bägge programmen fungerar..

Jag är väl medveten om att denna tråd behandlar Reason, å inte Rebrith, men eftersom Rebirth kan fungera som modul (enda externa prylen ju!) i Reason så borde väl folk snacka lite mer om den än vad de gör? Fast iofs.. hur många gånger om dan snackas det om effekterna eller Dr:rex eller så..? 😉

//Smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag trycker in en RB338 när jag gör Acid-musik iaf. Älskar 303-soundet.

Dock kan jag ju bara till fullo hålla med dig om att det är synd o skam att man inte kan få in den i sequencern. Det vore guld värt att få lägga tonerna i sequencern istället. Känns som man skulle ha mer valmöjligheter då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde mycket Rebirth förr men inte nu längre. Har ju testat att köra genom ReWire/input machine.. men jag tycker det är väldigt bökigt att jobba med två program och två olika "dokument" samtidigt.... Det är väldigt synd att man inte stoppar in RB i Reason, då hade jag använt den mycket mer.. Visst, exempelvis Audiorealism låter ännu bättre men RB är inte dumt ändå, man kan använda den på många sätt och man måste inte alltid härma det typiska distade TB303-ljudet. Att köra lite 303 arps och koppla till phaser/flanger -> delay, Det är nice! En Combinator med 8 st 303's i, det hade vart nåt.. *dräglar* 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...