BMR Postat 2 maj 2020 Postat 2 maj 2020 (redigerat) Har gjort klart några demo i cubase 10.5 nu.... Har inga kontakter allt-)) var skall man sända dom finns det folk på skivbolag. förlag eller annat förslag som lyssnar? Jag är ingen artist alls så det vore trevligt om andra använder dom om dom håller så klart.. Tack för svar😎 Redigerat 2 maj 2020 av BMR
Lonie Postat 24 juli 2020 Postat 24 juli 2020 Jag har skickat flera gånger aldrig fått ens ett svar tillbaka. Så råda dig att inte göra det.
Jayway Postat 24 juli 2020 Postat 24 juli 2020 Jo, skicka! Men jag håller med om att det är svårt att få svar. Det är nuförtiden också svårt att hitta bra ingångar till musikförlag för oetablerade låtskrivare. Jag upplever att det var lättare för några år sedan. Det är också högre krav på att låtarna är ”färdiga” idag än vad det var förr. Sök på nätet efter kontaktuppgifter till musikförlag, hitta personer i branschen, testa att kontakta, var trevlig, var envis, försök bygga ett nätverk eller iallafall en möjlighet att få återkomma. Du kan börja med att googla ”skicka demo musikförlag” så hittar du ett par spår att börja nysta i. Envisast vinner! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.