Musikmaneten Postat 1 maj 2020 Postat 1 maj 2020 (redigerat) Hej! Jag går i tankarna att bygga en mindre musikproduktions-studio på en trailer. Jag undrar om någon skulle kunna dela tankar kring vilka dimensioner som är lämpliga för ett sådant bygge. inneväggarna skulle bli ungefär 2.8m brett och 6.2m långt samt max 3m högt. Skull ni kunna rekommendera någon idé eller liknande för detta? Jag tänkte mig ett avskilt bås, ett halvseparerat sång"bås" och sen resten studioutrymme för mix. Jag har ett par hs7:or, jag proddar mest in the box men skulle vilja ha lite analog inspelning-möjlighet i studion. Hur bör jag tänka rent akustikmässigt här? Jag bifogar en väldigt preliminär sketch ungefär hur det skulle kunna vara. Tacksam för tips och bollning av idéer! Redigerat 1 maj 2020 av Musikmaneten
crillemannen Postat 1 maj 2020 Postat 1 maj 2020 Bra med djupet i rummet! Jag hade trackat allt i kontroll rummet dock. Då ökar möjligheterna att kunna behandla rummet ordentligt. Då kan du även ha en soffa där bak. Jag har stora basfällor i mitt rum framtill, 2d diffusor i taket. Sen basfälla och Qrd fällor bakom mig. Blev kanon och kostade inte allt för mkt. Här har du lite bilder: https://drive.google.com/folderview?id=0B4oklX-3D6XZc2VfcFRzVXluN0k 1
Musikmaneten Postat 4 maj 2020 Trådstartare Postat 4 maj 2020 Just det! Bra tips! Tack för delning av bilderna, de kan jag ha nytta av! Vad tror du om bredden som endast är 2,6 m, är det lite smalt kanske?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.