BjornochBenny Postat 16 april 2020 Postat 16 april 2020 Just nu kör jag mina nyare synthar med midi via USB samtidigt med två äldre synthar den ena med midi från och till ljudkortet och den andra med en "midi-usb-sladd-interface"... Allt funkar (oftast), kan va lite meck att starta upp nya synthar in i mitt DAW, usbsladdgrejen hittas inte, vissa tappar kontakt eller att man måste in och hitta "missing" och välja när de ploppar upp. Frågan... Jag förstår idén med en midi thru box UT ur datorn/seq, alla mina synthar har redan egna kanaler så en låda hade ju fått alla att låta med sync från mitt DAW men jag tycker om att spela in midi från varje synth också. Så skulle de gå att ha en midi thru box på väg in i datorn också? Skulle va as fett att kunna vara flera personer (jag och Benny) och jamma tillsammans och all midi/allt ljud sparas in real time. Tack på förhand/Björn Använder Logic samt focusrite 18i8 (2gen)... Ett enkelt ja hade betytt att jag skulle REC-ARM alla spår jag vill spela in och sen bara gå bananas...
JakobP Postat 16 april 2020 Postat 16 april 2020 Det du vill göra ska väl gå utan ytterligare utrustning tycker jag. För att samtidigt spela in från flera olika midi-källor till olika instrument, följ den här guiden: https://www.logicprohelp.com/instruments-tracks-midi-channels/ Men jag kanske missuppfattar ?
Claes Holmerup Postat 17 april 2020 Postat 17 april 2020 En thru-box skickar bara igenom det som kommer på ingången, så en sådan skulle inte hjälpa dig om du vill kunna spela på flera syntar samtidigt och spela in deras midisignaler (den har ju bara en ingång), utan det du behöver är i så fall antingen en midi merge-box eller ett midiinterface med flera separata in/utgångar.
Claes Holmerup Postat 17 april 2020 Postat 17 april 2020 1 timme sedan sa JakobP: Wow, välkommen tillbaka Claes ! 😄 Tack! 🙂 Det var ett tag sedan jag hade tid att hänga här, men det ska förhoppningsvis kunna bli lite mer framöver. 2
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.