JJRockford Postat 5 maj 2005 Dela Postat 5 maj 2005 Har två saker som jag inte riktigt gillar i Windows XP, men som jag inte lyckats bli av med. 1. I Utforskaren, hur bär man sig åt så att vyn alltid blir av en viss typ? (T ex "Detaljerad lista") 2. Dom där pratbubblorna som dyker upp nere till höger, går det att stänga av dom? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 5 maj 2005 Dela Postat 5 maj 2005 1. I Utforskaren går du till menyn Verktyg och väljer där Mappalternativ. Du väljer fliken Visning och sedan blir det nog ganska självklart vad du ska klicka på. 🙂 2. Vet ej - har aldrig letat... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 5 maj 2005 Dela Postat 5 maj 2005 2. Dom där pratbubblorna som dyker upp nere till höger, går det att stänga av dom? 1. Starta Regedit (Start > Kör) 2. Gå till HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\ 3. Skapa ett DWORD kallat EnableBalloonTips och ge det värde 0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Celsius Postat 6 maj 2005 Dela Postat 6 maj 2005 2. Dom där pratbubblorna som dyker upp nere till höger, går det att stänga av dom? 1. Starta Regedit (Start > Kör) 2. Gå till HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\ 3. Skapa ett DWORD kallat EnableBalloonTips och ge det värde 0 Är det inte i vissa lägen ganska käckt att se dessa "pratbubblor"? Vi installation av maskinvara t.ex blir man ju informerad om händelseförloppet. Avaktivering av bubblorna kan säkert framkalla en del huvudscratchande och i vissa fall onödig oro för oinvigda PC-pulare. Se'n är det alltid bra att ta det varsamt med förändringar i registret. Gäller att man har tungan i rätt mun, annars kan det lätt blir stökigt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 6 maj 2005 Dela Postat 6 maj 2005 Jovistt kan bubblorna vara bra ibland, men smaken är olika och vissa vill stänga av dem. Och du har helt rätt i att man ska ta det varsamt med registret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 7 maj 2005 Dela Postat 7 maj 2005 den här då. varje gång jag startar om datorn går windows in i xp-mode (ful fluffig grafik altså). jag ställer in classic mode, går in i kontrollpanelen>system>avancerat>prestanda>"justera för bästa prestanda" men när jag startar om ställer den automatiskt om sig till xp-mode 😆 hjälp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 7 maj 2005 Dela Postat 7 maj 2005 Beats me... Långskott: Du har inga program som Tweak XP installerade eller program som återställer sina inställningar oavsett var du säger till XP att göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 8 maj 2005 Dela Postat 8 maj 2005 Du har inga program som Tweak XP installerade eller program som återställer sina inställningar oavsett var du säger till XP att göra? nope! jag blir helt galen. det är lite random också. ibland går den nämligen INTE tillbaka till xp-mode. jag har ringt windows support också. dom viste inte 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 8 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 8 maj 2005 Ok, tack för svaren! Får se om jag vågar mig på att rota i registret då... Tycker inte att datorn känns riktigt stabil som den är just nu (fast den nästan är helt ny!). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gol Postat 8 maj 2005 Dela Postat 8 maj 2005 den här då.varje gång jag startar om datorn går windows in i xp-mode (ful fluffig grafik altså). jag ställer in classic mode, går in i kontrollpanelen>system>avancerat>prestanda>"justera för bästa prestanda" men när jag startar om ställer den automatiskt om sig till xp-mode 😉 hjälp! Du kan ju testa att stänga av Themes i Computer Management (datorhatering). Start -> Run -> services.msc eller Kontrollpanelen -> Adminsitrative Tools -> Computer Management Välj Services and Applications i trädet och sedan Services, där hittar du Themes. Nu borde du iaf få bort den fluffiga grafiken. Har aldrig testat själv, men det är ju värt ett försök om du är desperat! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lunatik Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 jag har ringt windows support också. dom viste inte 😆 vaddå...hade du förvantat dig det?! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 Har aldrig testat själv, men det är ju värt ett försök om du är desperat! synd att jag läste ditt svar lite sent. jag håller på att formatera och installera om hela skiten. jobbigt? ja! men fytusan va skönt att få den så som man vill 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 Se'n är det alltid bra att ta det varsamt med förändringar i registret. Gäller att man har tungan i rätt mun, annars kan det lätt blir stökigt... Kan tillägga att det alltid är smart att ta en kopia av registret om man är orolig 😎 Jag är alltid tok orolig 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.