johnny strand (oregistrerad) Postat 25 mars 2020 Postat 25 mars 2020 Hej hur blir man sin egen aggregator och lägger ut sin musik utan mellanhänder på streamingssiterna nån som har gjort eller vet vad som krävs
YellowStudio Postat 25 mars 2020 Postat 25 mars 2020 (redigerat) Det enda du behöver är en distrubitör typ: Distrokid, cd baby eller liknande Du kanske tycker dom är en mellanhand? Jag släpper skivor under eget skivbolag/namn via distrokid Redigerat 25 mars 2020 av YellowStudio
johnny strand (oregistrerad) Postat 25 mars 2020 Postat 25 mars 2020 jamen precis jag har spinnup har du kollat vad får per stream mina ligger mellan 5-8 öre tänkte därför att det kan vara fördelaktigt att lägga ut själv sålda låtar missar jag 2kr på
YellowStudio Postat 25 mars 2020 Postat 25 mars 2020 Har inte riktigt koll men då tror jag att du starta eget men det innebär nog lite jobb också. På distrokid får man i stort sett 100% https://distrokid.com/agreement/ avsnitt 7
johnny strand (oregistrerad) Postat 25 mars 2020 Postat 25 mars 2020 hej jag läste lite snabbt att du bara får 100% i usa och dom betalar egentligen inget vad jag fattat då dom ser det som promo att spela din musik på youtube tar dom 20% av dig resten av världen vet jag inte måste fan läsa mitt avtal med spinnupp
YellowStudio Postat 26 mars 2020 Postat 26 mars 2020 (redigerat) Ja, det är nog bäst att läsa på. jag har inte heller läst det finstilta, och förstår att det döljer sig något där men jag får för streaming från dom olika streamingtjänsterna så jag har inte fördjupat om det finns bättre alternativ. Sen är det en djungel också. Säkert också olika ersättning beroende på vilket land som låten streamats, då kostnaden för spotify varierar i olika länder. Redigerat 26 mars 2020 av YellowStudio
Elly Postat 13 maj 2021 Postat 13 maj 2021 Hej, varför behövs aggregator om man släpper musik på eget bolag?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.