HBaeck Postat 8 mars 2020 Postat 8 mars 2020 Hej där.. Jag ska inköpa mig studio monitorer och nytt ljudkort. Har så gott som bestämt mig för JBL LSR305P MKII och Focusrite Scarlett solo. Vilka kablar är bäst att använda? XLR - Tele eller Tele - tele?? Finns det olika slags tele? Jag är lost bland kablar och sånt 🙂
oioioi Postat 8 mars 2020 Postat 8 mars 2020 (redigerat) RÄTTELSE. Det verkar vara balanserade utgångar. Jag skulle köra XLR. Redigerat 8 mars 2020 av oioioi
HBaeck Postat 8 mars 2020 Trådstartare Postat 8 mars 2020 58 minuter sedan, oioioi said: RÄTTELSE. Det verkar vara balanserade utgångar. Jag skulle köra XLR. Så då måste det vara särskilda kablar som är balanserade eller är alla det?
oioioi Postat 8 mars 2020 Postat 8 mars 2020 Det ska vara två "ringar" på telepluggen. (Till skillnad från vanlig obalanserad teleplugg med en ring, sådan man kör med till gitarr/bas .)
HBaeck Postat 8 mars 2020 Trådstartare Postat 8 mars 2020 2 timmar sedan, oioioi said: Det ska vara två "ringar" på telepluggen. (Till skillnad från vanlig obalanserad teleplugg med en ring, sådan man kör med till gitarr/bas .) Tackar. Inget behov av "vanliga" högtalarkablar på dessa då?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.