Peder Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Hej! Finns det något program som är bättre än SX3´s egna? Är SX3 bättre än SX2? (Varför spelar du inte själv? He he, jo hmmmen för tillfället sitter jag bara och leker med loopar och ljudsnuttar - har inte kommit igång med program & inspiration för att komponera riktig musik än men är rätt kul ändå! Fast det låter snabbt apa nar man strechar uti ton och tid så det vore häftigt med lite bättre ljudkvalitet! (Tänk om jag fastnar i loop-träsket och blir en sånna där menlös "modern hit-maker" 😲?)) (Celemony Melodyne var mest en besvikelse och lät i.a.f. inte bättre eller finns det någon "ljudkvalitets-ruta" jag glömt att avmarkera?) MVH-Peder
hegobald Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Tjong MVH-Peder! 😉 Du..Ska du tweaka med pitch och stretcha tid å så.. Så ska du nog pilla med soundforge.. Det är riktigt smidigt på sånt. Lyssna på demon under den här tråden t.ex https://www.studio.se/index.php?showtopic=20&hl=bj%F6rk Produkt av Soundforge och ett jädra tålamod. Ha en trevlig natt. Jag ska dricka upp och leta upp sängen 😄
Peder Postat 4 maj 2005 Trådstartare Postat 4 maj 2005 Hej hegobald! Schysst 😛! Måste kollas in! (Länken var onykter och pratade om att flytta till Island, ingen musik dock!) (Va, fanns det här forumet redan 2003 - började ni utan att berätta för MVH-Peder?) MVH-Peder
Peder Postat 4 maj 2005 Trådstartare Postat 4 maj 2005 Hej! Acid´s demo-version lät sämre än SX2! Jag var mäkta förvånad och visserligen extremt snabb med sin "förbättra kvaliteten medans loopen spelar" men slutresultatet var inte bättre! Ableton Live var inte heller den bättre! Vill omvandla hela min skivsamling så det låter som det är BergaTroll som sjunjer juh! MVH-Peder
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Hej! Acid´s demo-version lät sämre än SX2! Jag var mäkta förvånad och visserligen extremt snabb med sin "förbättra kvaliteten medans loopen spelar" men slutresultatet var inte bättre! Ableton Live var inte heller den bättre! Vill omvandla hela min skivsamling så det låter som det är BergaTroll som sjunjer juh! MVH-Peder Konstigt. Acid är det bästa jag har testat & jag använder det så gott som dagligen för att stretcha loopar & samplingar. Har du verkligen testat Acid 5.0? Hur mycket har du tänkt stretcha samplingarna?
hegobald Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Ja men va tusan gubbar.. (jag har inte hittat sängen ännu så jag irrade till datorn igen).. ACID använder ju ljudmotorn ur Soundforge.. Samma produkt ju.. Soundforge kan man säga är liet ACID fast utan loopsegvenser.. Ju.. Soundforge är till ACID vad Wavelab är till Cubase kan man säga.. Ok.. Nu ska jag elta efter sängen igen.. Natti..
Linus Postat 5 maj 2005 Postat 5 maj 2005 Har du tid och pengar så köper du... ja, Prosoniq Timefactory. För min samba låter du bli... 😄
Brynolf Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 Jag brukar timestretcha i Wavelab4, och det funkar vanligen hyfsat om inte ljudbilden är för tät. Är det stor skillnad mellan timestretch i olika program? Kommer ihåg att SAWplus inte var någon höjdare på det iaf...
pennudd Postat 26 juni 2005 Postat 26 juni 2005 Om det är en trummloop kanske du kan slajsa upp den och audioqvanta den. Annars kan du prova om du har recycle att ändra tempo i den så kan du ställa in så att den timestrechar slutet på varje uppklippt sampling.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.