Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Det här borde vara ett känt problem, med nån inställning jag missat??:

Jag har installerat den här mjukvarusynthen:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=11416 , eller direkt:

http://glenstegner.com/softsynths.html

och kört cakewalks VST-adapter. Men, när jag öppnar synthen (i Sonar 3), så hörs den bara i vänster kanal?

Jag har varit med om detta en gång tidigare (en synth som hette Rogue tror jag), men efter några slappa försök så släppte jag helt enkelt problemet. Nu vill jag lösa det! Vet någon hur man gör?

mvh

Bengan

Annons
Postat

jag hade halv signal i en kanal 😮

efter mycket letande och bytande av sladdar och jox

så var svaret att både mixer och ljudkort är paY 🙂

så nu kör vi med SoundPlaster nearlyLive edition Lätt

och 4 vridpottar som mxer (=nära mixer) 😉

Postat

Fan Rockis!

Glöm inte, att om lurarna pajar, kan man alltid såga isär en kokosnöt; och spänna fast halvorna kring huvet med spännband! Det funkar inte, och det ser inte ut som hörlurar, men va fan 😄

Jag har researchat lite, och kommit fram till att den aktuella synthen inte går att konvertera till DXi på ett vettigt sätt. Så det är bara att ge upp!

/Bengan

God helg!

Postat

Prova en annan wrapper kanske?

(Jämför frågorna pm VG etc) 🙂

Postat
Prova en annan wrapper kanske?

(Jämför frågorna pm VG etc) 😏

Hej igen (efter helgen)!

Kan jag be dig förtydliga det där? VG? Vad / vem är det?

..Det finns nån annan wrapper som heter DirectiXer, är det den du syftar på?

mvh

Bengan

Postat

Jag kör med DirectiXer och har avinstallerat Sonars egen VST-adapter. Groove Agent funkade inte med Cakewalks adapter. Har inte testat synthen du skriver om men med Directixer kanske den funkar?

Postat
Jag kör med DirectiXer och har avinstallerat Sonars egen VST-adapter. Groove Agent funkade inte med Cakewalks adapter. Har inte testat synthen du skriver om men med Directixer kanske den funkar?

Skulle va kul om du orkade testa med aktuell synth?

Jag har hållit mig ifrån DirectiXer hittills, helt enkelt därför att cakewalks adapter har funkat, och DirectiXer kostar ju pengar.

MEN det finns ju en testversion så jag kan ju testa själv...

/Bengan

Postat

Jag kan bekräfta att DiretiXer fixar det hela även hos mig. Liten kommentar: v. 2.4 hängde hela datorn, v. 2.5 funkade bra! Tack igen för tipset EQ!

Jag slänger iväg ett e-post till Cakewalk-supporten och gnäller lite 😉 ... Fan, de får väl erbjuda en wrapper som funkar...

En fördel till med DirectiXer, är tydligen användarinterfacet(?). Plötsligt kan jag bläddra bland presetsen mha datorns upp-ner-pilar; det kan jag inte med mina cakewalkwrappade instrument.

/Bengan

Postat

And the next solution is...:

http://home.no/gunnare

Jag drog igång samma tråd som denna på cakewalks SONARforum, och där dök synthutvecklaren GUNNAR upp. Nu har han fixat en senaste revision av minimogueVA (länk ovan), med stereo output:) Fan va bra:)

/Bengan

• 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Fick "äntligen" svar från CW-supporten kring detta ärende; presenterar deras svar här om ni är nyfikna:

"

Hi Bengt,

Sorry for the delay. We recently required some server maintenance that slowed our access a bit.

Thanks for the reference plug-in. I can reproduce the symptom you've described with this version of Rogue. I don't immediately see a work-around, but I will submit a report so that we can work on the issue. In the meantime here's one option: When you are finished writing a midi track for any synth like Rogue, you can bounce the midi track to audio and then bounce the audio, choosing to split the track to independent right and left audio tracks. Then, you can work with the resulting mono audio track, which will play back correctly out of both speakers, or however you have the track panned.

Best regards,

VST Adapter Support

Cakewalk

"

Edit: I svaret nämns synthen "Rouge", som fick bli referensplugg i ärendet sedan Gunnar fixat stereo på mogueklonen. tjoflöjt

Redigerat av Vallhagen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.