Jizzen Postat 19 januari 2020 Postat 19 januari 2020 (redigerat) Jag brukar inte skriva låtar på svenska och kanske heller inte denna typen av låtar. Här är i alla fall en låtidé där titeln är "Lycklig Clown"! 🙂 OBS! Just nu slutar låten abrupt direkt efter jag sjungit början på refrängen... Texten: Ljuset har släckts ner nu och alla har gått hem Den enda som är kvar är jag Applåderna har tystnat och ridån har fallit ner I natt blir jag ensam igen Nu när ingen ser kan masken åka av Skrattet det är borta mina tårar blir till hav Dom säger att jag är en lycklig clown... Redigerat 20 januari 2020 av Jizzen
slejnard Postat 19 januari 2020 Postat 19 januari 2020 Jamen det där låter ju riktigt bra. Du passar att sjunga på svenska också 🙂
Jizzen Postat 19 januari 2020 Trådstartare Postat 19 januari 2020 (redigerat) 14 timmar sedan, slejnard said: Jamen det där låter ju riktigt bra. Du passar att sjunga på svenska också 🙂 Tackar...då kanske det blir fler låtar på svenska framöver! ☺️ Själv tycker jag verserna fungerar hyggligt och början på refrängen är jag faktiskt riktigt nöjd med. Däremot tycker jag inte övergången/bryggan till refrängen sitter som jag vill. Den biten behöver slipas en del till på känner jag. Redigerat 19 januari 2020 av Jizzen
Jizzen Postat 20 januari 2020 Trådstartare Postat 20 januari 2020 (redigerat) Nu har jag slipat till låtidén något. Blev mycket bättre tycker jag själv (även om basen är lite för stark just nu)! 😀 https://melodiamstudios.bandcamp.com/track/lycklig-clown Redigerat 20 januari 2020 av Jizzen
Gäst Postat 20 januari 2020 Postat 20 januari 2020 Verserna är lite statiskt sjungna melodiskt sett men helt ok men det tar fart efter det och seglar på beatet som det ska så lyssna därifrån för att få inspiration hur du ska trigga av melodin genom låten.
Jizzen Postat 26 januari 2020 Trådstartare Postat 26 januari 2020 Har varit krasslig/förkyld i en veckas tid nu och är fortfarande det..men testade ändå att jobba vidare lite med min låtidé "Lycklig Clown". Jag kommer behöva sjunga om det som är insjunget just nu när väl förkylningen och halsproblemen är borta, men för nu får det vara som det är. Några verser och refräng är mer eller mindre klara rent idémässigt. Nästa del jag ska ta tag i är ett stick.. https://melodiamstudios.bandcamp.com/track/lycklig-clown
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.