Jump to content
Annons

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)
Postat
2 minuter sedan sa slejnard:

Ja riktigt bra! 

Hej doktorn, vad är upp? 😊

Halloj! Pillar med syntar... wazzup?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat
5 minuter sedan sa slejnard:

Ja hur ska vi göra det mer intressant i storforat? 

Se till att låtkritikdelen funkar

Då blir det fart igen.

drloop (oregistrerad)
Postat

Kanske sänka nivån på tipsen till mer praktiska nybörjar tips.

Postat

Inte så mkt inflöde av nytt folk efter tidningen dog, men ja en funktionell låtkritikdel skulle nog göra en hel del. 

drloop (oregistrerad)
Postat

Lite ljudtrams på morgonen! Fyra olika reverb, vilket av reverbsen gillar ni bäst?

Postat
6 timmar sedan sa drloop:

Lite ljudtrams på morgonen! Fyra olika reverb, vilket av reverbsen gillar ni bäst?

Beror ju lite på vad man är ute efter, men 1an tillförde mest till synthljudet tycker jag. 

pme (oregistrerad)
Postat (redigerat)

1&3 hade lite styrmon/valhalla shimmer som jag gillar. 4 gillade jag inte speciellt med för mycket modulering. Kan nog fungera i mix för att göra saker mer diffusa.

Redigerat av pme
drloop (oregistrerad)
Postat
1 timme sedan sa pme:

1&3 hade lite styrmon/valhalla shimmer som jag gillar. 4 gillade jag inte speciellt med för mycket modulering. Kan nog fungera i mix för att göra saker mer diffusa.

1 Reason RV7000

2. Phoenix Reverb

3. Valhalla Supermassive

4. Little Plate med modulering på

Postat
23 timmar sedan sa slejnard:

Ja hur ska vi göra det mer intressant i storforat? 

Bra fråga. Själv skrev jag ett par recensioner i Memphans prültråd. Det skulle jag själv vilja läsa mer av; recensioner. crillemannen är något på spåren men sina AB-tester f ö.

Sedan är väl en stor del med forat att medlemmarna ska hjälpa varandra med tips, vara behjälpliga med ”nya” öron vid mixningar och vilket ljudkort man ska välja (never gets old).

Postat
2 timmar sedan sa drloop:

1 Reason RV7000

2. Phoenix Reverb

3. Valhalla Supermassive

4. Little Plate med modulering på

Jag svarar ”reverb”!

Postat
1 timme sedan sa drloop:

Annars?

Tack bra. Själv?

drloop (oregistrerad)
Postat
21 minuter sedan sa CHAE:

Bra fråga. Själv skrev jag ett par recensioner i Memphans prültråd. Det skulle jag själv vilja läsa mer av; recensioner. crillemannen är något på spåren men sina AB-tester f ö.

Sedan är väl en stor del med forat att medlemmarna ska hjälpa varandra med tips, vara behjälpliga med ”nya” öron vid mixningar och vilket ljudkort man ska välja (never gets old).

Vilket ljudkort är den tröttaste frågan av alla...

Postat (redigerat)
20 minuter sedan sa drloop:

Vilket ljudkort är den tröttaste frågan av alla...

Ja. Visst är det festligt XD

Redigerat av CHAE
  • Haha 1
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.