Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Tjena! Har en EVH 5150III och stöter på ett problem när jag använder en EQ-pedal mellan gitarr och stärkare (alltså inte i effekt-loopen)

När jag spelar på kanal 1 och aktiverar EQ-pedalen så ändras ljudet, men när jag spelar på kanal 3 (Lead-kanalen) så ändras ingenting.
Vad kan det bero på? Den ligger ju direkt efter gitarren?!

IMG_5109.thumb.jpeg.85d0b414df213ceaef79007e931e9eaf.jpeg

Skärmavbild 2020-12-13 kl. 21.08.57.png

Postat

Ja för det borde väl inte göra någon som helst skillnad när jag växlar mellan kanalerna, även om de är olika rör som jobbar..?? 

Postat (redigerat)
19 timmar sedan sa Fidden:

Bilderna underifrån landningsförsöket är så jävla coola. 

Mja men tänk den stackars djävel som låg där och filmade. Försöket förresten? Den landade ju!?

Redigerat av Dark Of Light
Postat
10 hours ago, Mezze said:

Ja för det borde väl inte göra någon som helst skillnad när jag växlar mellan kanalerna, även om de är olika rör som jobbar..?? 

Spontan gissning är att leadkanalens saturation ”äter upp” mycket av förändringarna eq pedalen gör. Sätt den i loopen istället så får du betydligt mer valuta för pengarna

Postat

Nu är klockan 19:48  i Skövde.

Har nu sett de 4 säs. som finns ute av The Crown på Netflix. Så ini bra, välspelat och filmat. Visst har de tagit en hel del friheter med sanningar och det teatraliska men ändå.

9/10 brustna löften.

Postat
26 minuter sedan sa Naymari:

Är du med?

Nej. Men kul att se! Känner till alla utom den yngre killen. Sara är min kollegas dotter och Matilda äger Älvåkragrillen- en av Norrbottens bästa burgare i mitt tycke! Kör oftast 150g ostburgare med bara lök. 😋

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.