slejnard Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 3 timmar sedan sa Neosus: Kpd? Tänkte det men får bli imorn först! Tillbaks till verkstan då och byta hjullager. ABS och antispinn lyser. Imorgon kl 14.15 har jag tid. Veckans höjdpunkt 😄
Dark Of Light Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 1 timme sedan sa Fidden: Följer denna streamen. Så, vad ska den där cigarren göra? Flyga 12,5 och sedan landa, förhoppningsvis mjukt?
Dark Of Light Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 1 timme sedan sa CHAE: Har DoL gått full hjärnmos eller vad...? Bara en vanlig rapport från helvetet.
slejnard Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 1 timme sedan sa Dark Of Light: Bara en vanlig rapport från helvetet. Kan du skillnaden mellan varmt å kallt?
Dark Of Light Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 Värme, eller värmemängd, är ett begrepp inom termodynamiken som beskriver den energiöverföring som sker mellan två system till följd av en temperaturdifferens, vilket postuleras i termodynamikens nollte huvudsats. Värme kan även ses som den energiöverföring som sker till ett system men som inte är i form av arbete. Inom tekniken behandlar området värmeöverföring den energitransport som sker mellan system. Värmeöverföring leder till en förändring hos systemens termiska energi vilket kan ske till följd av masstransport, konduktion, konvektion eller termisk strålning. Naturlig värmeöverföring sker endast spontant till den kallare kroppen, i enlighet med termodynamikens andra huvudsats. Värmeöverföringen till en kropp med samma eller högre temperatur kan endast ske genom att arbete utförs, som med en värmepump. Ett närliggande begrepp är termisk energi, vilket är löst definierat som den energi hos en kropp som ökar med dess temperatur. Värme är den process där termisk energi flödar från ett system till ett annat. Det råder till viss del debatt inom vetenskapen om hur begreppet värme ska och bör användas. I sin nuvarande form kan användningen av begreppet vara motsägelsefullt och ibland rent av missvisande. En studie visade att ett flertal populära läroböcker använde ett språk som innebar flera betydelser av begreppet; att värme är en process för energiöverföring, att det är den överförda energin, att det är en storhet inom systemet, med flera. Studien visade att det inte var ovanligt med flera av dessa varianter i samma text. Kyla kan beskrivas som antingen negativ värme eller låg temperatur. Om man tänker sig värme som energi är kyla brist på eller avsaknad av energi. Den lägsta möjliga temperaturen, absoluta nollpunkten, är 0 K som motsvaras av -273,15 °C. Färgen blå brukar förknippas med kyla. Andra saker som ofta förknippas med kyla är snö och is. Den kallaste platsen man upptäckt i universum är Bumerangnebulosan, där temperaturen är cirka 1 K som motsvarar -272 °C. Vidare... Kallt vatten aktiveras ur en vanlig vattenkran med hjälp av manipulering av kran/vred märkt med blå färg. Varm dito ur kran/vred med röd färgmarkering. Varför jag just tog upp exemplet med vatten vet jag inte. Helt värdelös produkt, fiskar knullar och skiter i det varje dag, tänk på det när du dricker det.
slejnard Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 MYCKET väl rutet mr dol! 😄👍😎 men begreppet lagom då? Mittemellan? Status quo?
Dark Of Light Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 32 minuter sedan sa slejnard: MYCKET väl rutet mr dol! 😄👍😎 men begreppet lagom då? Mittemellan? Status quo? Den första känner jag inte till, den andra vet jag var den sitter. Status Quo var ett helvetes bra band.
Dark Of Light Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 34 minuter sedan sa slejnard: Tror jag ska ge dol nåt slags nobelpris 😃🤔 Finns det Nobelpris i skitsnack?
Naymari Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 20 minutes ago, Dark Of Light said: Finns det Nobelpris i skitsnack? Litteratur? nääe
Fidden Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 3 timmar sedan sa Dark Of Light: Så, vad ska den där cigarren göra? Flyga 12,5 och sedan landa, förhoppningsvis mjukt? Ja, den flyger iväg som raketer gör, sen ska den falla fritt typ i liggande läge, sen vänder den sig åt rätt håll och landar som raketen i Tintin.
Fidden Postat 8 december 2020 Postat 8 december 2020 Aaw, avbrutet med 1,3 sekunder kvar. Jaja, nytt försök om någon dag.
Dark Of Light Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 8 timmar sedan sa Naymari: Litteratur? nääe Ligger väldigt nära sanningen det där... Kpd?
Neosus Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 Nu har jag suttit och mixat ljud i flera herrans dagar så att jag nu har tappat fokus. Det är NU man borde pausa och göra annat. 🙈
slejnard Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 22 minuter sedan sa Neosus: Nu har jag suttit och mixat ljud i flera herrans dagar så att jag nu har tappat fokus. Det är NU man borde pausa och göra annat. 🙈 Ja pausa är bra ibland. Va äre för ljud? Nån ny låt?
Neosus Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 https://ratemymix.com/clo-blackout-remix-contest/
slejnard Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 3 minuter sedan sa Neosus: https://ratemymix.com/clo-blackout-remix-contest/ Wow 🤩 fina priser! Jag håller både tummar och tår att du vinner neosus. Har aldrig själv gjort en remix. (Är det svårt?) Man kanske skulle prova bara för skojs skull 😊 idag blir det renskav å pitabröd pd
Neosus Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 (redigerat) JÅååh! Det är en kul morot med alla dessa priser. Men framför allt så är det bra träning! Jag gillar tävlingar där man får göra precis vad man vill med ljudspåren och lägga till egna grejer bara man tar med minst 2 original spår t.ex. sång och ett instrument. Eller så laddar man ned alla stems och mixar till som dom är. Vagott! Redigerat 9 december 2020 av Neosus 1
slejnard Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 3 timmar sedan sa Neosus: JÅååh! Det är en kul morot med alla dessa priser. Men framför allt så är det bra träning! Jag gillar tävlingar där man får göra precis vad man vill med ljudspåren och lägga till egna grejer bara man tar med minst 2 original spår t.ex. sång och ett instrument. Eller så laddar man ned alla stems och mixar till som dom är. Vagott! Vart ju ändå lite sugen att testa. Är det krav på vilken typ av remix? Alltså måste det typ vara nåt man kan dansa till 😂
Neosus Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 1 minut sedan sa slejnard: Vart ju ändå lite sugen att testa. Är det krav på vilken typ av remix? Alltså måste det typ vara nåt man kan dansa till 😂 Nädå man får göra precis vad man vill. 1
slejnard Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 19 minuter sedan sa Neosus: Nädå man får göra precis vad man vill. Ok bra! Nu har jag iaf reggat mig på sidan
pme (oregistrerad) Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 4 hours ago, Neosus said: https://ratemymix.com/clo-blackout-remix-contest/ Lysande marknadsföring att få folk att ladda upp grejer på spotify och youtube! Fina priser är det i alla fall. Någon som räknat hur många versioner som är uppladdade?
Neosus Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 2 minuter sedan sa pme: Lysande marknadsföring att få folk att ladda upp grejer på spotify och youtube! Fina priser är det i alla fall. Någon som räknat hur många versioner som är uppladdade? Ja visst är det marknadsföring så det smäller om det! Läggs det upp på youtube så blir det copyright claim i senare skede och artisten får en del om man låter sitt bidrag ligga kvar! Det har väl kommit in runt 6k-8k bidrag i tidigare tävlingar iallafall! En himla massa!
Naymari Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 5 hours ago, Neosus said: https://ratemymix.com/clo-blackout-remix-contest/ Laddade ner dem filerna. Fick ingen vibe alls på låten. 😞
pme (oregistrerad) Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 1 minute ago, Naymari said: Laddade ner dem filerna. Fick ingen vibe alls på låten. 😞 Meningen är du ska tillföra vibe!
pme (oregistrerad) Postat 9 december 2020 Postat 9 december 2020 25 minutes ago, Neosus said: Ja visst är det marknadsföring så det smäller om det! Läggs det upp på youtube så blir det copyright claim i senare skede och artisten får en del om man låter sitt bidrag ligga kvar! Det har väl kommit in runt 6k-8k bidrag i tidigare tävlingar iallafall! En himla massa! Hmm. Är det lotto dragning sedan? 6 tusen bidrag är lite smått jobbigt att gå igenom.
Recommended Posts