Dark Of Light Postat 19 november 2020 Postat 19 november 2020 (redigerat) 3 timmar sedan sa slejnard: Försökte mig på en halv KISS-sång 🤔 Ja, den där känner jag igen från planet... Snyggt!!! Rock n Roll Over var den första Kiss skiva jag ägde. Det var ju egentligen ingen skiva heller utan en kassett variant. En av de snyggare omslagen jag någonsin sett på en skiva, på kassett omslaget framgick inte det riktigt. Som en blandning av art deco och japansk manga. Skriven av Stanley, ursprungligen till Rod Stewart som ratade den. Men, det blev ju bra ändå. Nog hade Peter Criss ett skönt rasp i rösten då. Ja, det var tider det... I brist på vidare resmål från Fidden gav jag mig på att se The Crown på Netflix. En i allra högsta grad osannolik serie att börja titta på om man är jag. Är ingen vän av rojalism, inte heller tvåloperor. Denna serie fyller i båda rutorna i överflöd. Det handlar om den engelska kungafamiljens liv och vedermödor med början från Drottning Elizabeth II. I säsong efter säsong kommer vi närmare vår samtid. För the history buffs är detta inget. Var och varannan detalj är förvanskad och massor av artistisk frihet har tagits i manus författandet, speciellt i kronologin. Men det är oerhört snyggt filmat, är ganska övertygande, i stora drag kommer händelserna i hyfsat korrekt ordning och visste man inte bättre så skulle man tro att de faktiskt är i det kungliga slottet och smider sina ränker. Lysande skådisar rätt igenom, John Lithgow gör en lysande Churchill och senare Gillian Anderson som Thatcher och Emma Corrin som Prinsessan Diana. 8/10 Kungliga korteger. Hur mår Kronprinsessan tro... Redigerat 19 november 2020 av Dark Of Light
Neosus Postat 19 november 2020 Postat 19 november 2020 Här blir det majestätiska varma mackor med rökt skinka, makrill och ost. Jodå ni läste rätt! Nu även med makrill! I tomatsås! Jodå! Ni läste rätt! I tomatsås! Jodå!
slejnard Postat 19 november 2020 Postat 19 november 2020 Lät ju spännande men ändå gott. Aldrig hört combon innan. Tack för lyssning dol! 👍 ja han har skönt rasp Peter Criss... tycker det är en bra låt. Tror Garth Brooks har gjort en version också
slejnard Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 (redigerat) Japp! Nu är den här. In och lyssna och sprid vidare 😄 Redigerat 20 november 2020 av slejnard Rätt länk
Dark Of Light Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 Man kan ju bara undra hur pass alkoholiserad Sveriges ungdomar är. Det verkar som detta är det värsta som hänt, att man inte få gå ut och "festa". Kpd.
Dark Of Light Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 23 minuter sedan sa slejnard: Japp! Nu är den här. In och lyssna och sprid vidare 😄 https://link.tospotify.com/2BOEGCuUybb Den där länken fungerar inget vidare. Bara svart. Inget fel på svart men jag antar att det ska vara något annat.
slejnard Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 2 timmar sedan sa Dark Of Light: Den där länken fungerar inget vidare. Bara svart. Inget fel på svart men jag antar att det ska vara något annat. Skumt. Vet inte varför men verkar inte gå? Ska prova igen från datorn. Men finns även på tuben med lyrikvideo:
slejnard Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 (redigerat) 2 timmar sedan sa Dark Of Light: Den där länken fungerar inget vidare. Bara svart. Inget fel på svart men jag antar att det ska vara något annat. Nu då? Verkar inte gå från telefonen... Redigerat 20 november 2020 av slejnard
Dark Of Light Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 4 minuter sedan sa slejnard: Nu då? Verkar inte gå från telefonen... Jodå, nu så! 1
Neosus Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 Vad är det för likhet mellan en stekpanna och en kärring? Det fräser när man lägger i korven. 1
Dark Of Light Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 58 minuter sedan sa Neosus: Vad är det för likhet mellan en stekpanna och en kärring? Det fräser när man lägger i korven. Herre jezzuz.... 32 minuter sedan sa slejnard: Vart renköttsoppa pd! 😋 Bra, smuts är äckligt. Var tog Fidden vägen? Man vill ju komma vidare med flygeriet... Hur ska det sluta? Vart hamnar vi? Kommer vi att lämna tillbaka Vickan? Kommer vi någonsin att landa? Blir det någon tredje vers eller?
Fidden Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 11 minuter sedan sa Dark Of Light: Herre jezzuz.... Bra, smuts är äckligt. Var tog Fidden vägen? Man vill ju komma vidare med flygeriet... Hur ska det sluta? Vart hamnar vi? Kommer vi att lämna tillbaka Vickan? Kommer vi någonsin att landa? Blir det någon tredje vers eller? Piloten vilar upp sig lite inför nästa etapp 😎
Dark Of Light Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 1 timme sedan sa Fidden: Piloten vilar upp sig lite inför nästa etapp 😎 Ja, men helt rätt egentligen! Vi får se det som en kommande säsong 2! 👍
Dark Of Light Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 Va!? Nä jag skulle bara kolla om det blir kpd imorgon?
Dark Of Light Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 Ok, vad bra. En viss lättnad är det, det kan jag inte sticka under stol med. Varför man skulle sticka under en stol vet jag inte heller, kanske någon av Er kunde bringa klarhet i frågan?
Dark Of Light Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 Näh, men jag menar... kanske är det någon av Er som brukar sticka, knyppla kanske måhända hållas med vävning? Kan man göra sådant under en stol? Vävstolar har man ju hört talas om, men det låter ju inte alls hållbart i längden. En vävd stol? Kanske, kanske är det inte så viktigt med stolar på längden heller, då tänker man ju helt logiskt på sängar. De är ju i regel längre än stolar. Solstolar då undantaget, givetvis. Men å andra sidan, vad ska man med stolar till där?
Dark Of Light Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 Vasa? Rastlös? Moi? Nääääääääääääääääääääääääääääh. Inte då. Dumheter... Inte skulle väl jag. Det är ju fredag. Då är det inget annat än rast. Man är ju lös och ledig så att säga. Rastlös... Så befängt.
Neosus Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 Jag googlade restless och fick upp denna... https://www.1177.se/Vasternorrland/sjukdomar--besvar/skelett-leder-och-muskler/ben-och-fotter/willis-ekboms-sjukdom---restless-legs/ Så nu vet ni det!
Dark Of Light Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 🐇Trollar jag fram en kanindjävel. Så bara. huxflux, som det heter.
slejnard Postat 20 november 2020 Postat 20 november 2020 Just nu sa Dark Of Light: 🐇Trollar jag fram en kanindjävel. Så bara. huxflux, som det heter. Det är ett TRICK!
Recommended Posts