slejnard Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 Skärpta restriktioner! Innebär att jag får pausa smäkk och inga baspålägg som planerat i helgen å inte träffa vänner och familj utanför hushållet. Inget kalas 🥳 Men nu till frågan dol. Måste du och granntösen bli sambos nu? 😄
CHAE Postat 10 november 2020 Trådstartare Postat 10 november 2020 Om en tre-fyra veckor sägs det att vi kan se resultatet av de mer strikta restriktionerna. Håll er hemma och exponera er inte i onödan i samhället. Fan i mig om vi ska behöva köra en rotation på CoVid-IVA igen alt. jobba i Östergötland på att allmänheten slarvar och inte tar skiten på allvar. Det pallar varken jag eller mina kollegor inte 😞
slejnard Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 Precis. Bara kämpa på och hålla ut. Ni gör ett grymt jobb CHAE! ❤️
Dark Of Light Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 2 timmar sedan sa slejnard: Skärpta restriktioner! Innebär att jag får pausa smäkk och inga baspålägg som planerat i helgen å inte träffa vänner och familj utanför hushållet. Inget kalas 🥳 Men nu till frågan dol. Måste du och granntösen bli sambos nu? 😄 1
Dark Of Light Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 1 timme sedan sa CHAE: Om en tre-fyra veckor sägs det att vi kan se resultatet av de mer strikta restriktionerna. Håll er hemma och exponera er inte i onödan i samhället. Fan i mig om vi ska behöva köra en rotation på CoVid-IVA igen alt. jobba i Östergötland på att allmänheten slarvar och inte tar skiten på allvar. Det pallar varken jag eller mina kollegor inte 😞 Ja, så är det ju! Dekadent mellanmjölkland eller inte, alla måste ta detta på allvar.
Neosus Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 Försiktighetsregeln är extra viktigt nu! Kaffe? 👀
CHAE Postat 10 november 2020 Trådstartare Postat 10 november 2020 (redigerat) 4 timmar sedan sa Dark Of Light: Ja, så är det ju! Dekadent mellanmjölkland eller inte, alla måste ta detta på allvar. Indeed. Tror personligen inte att svensk hemsjukvård och sjukhus pallar en liknande situation som i våras. Då är det i allra högsta grad kört. Redigerat 10 november 2020 av CHAE
Naymari Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 4 minutes ago, CHAE said: Indeed. Tror personligen inte svensk hemsjukvård och sjukhus pallar en liknande situation som i våras. Då är det i allra högsta grad kört. Ja, fyfan. All heder åt er i sjukvården som kämpar på! Att vi inte håller lockdown i landet är för mig ett mysterium. Lösa uppmaningar som presenteras av en Löfvén som inte är förtroendeingivande för fem öre funkar inte. En bekant till mig som jobbar inom flyget fick flyga med full maskin till Kanarieöarna under höstlovet. Tjena liksom.
slejnard Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 11 minuter sedan sa CHAE: RIP Sven Wolter Ojdå 🙁 RIP
slejnard Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 33 minuter sedan sa Neosus: Försiktighetsregeln är extra viktigt nu! Kaffe? 👀 Japp! Nepp! Ska vi colabba nånting neo? Känns som att jag måste fylla hemmaarbetet med innehåll och inspelning kunde ju vara en grej 🤔 En annan grej kanske kunde vara låtskrivning och gitarrlektioner online... hmm grubblar fritt här
Neosus Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 JO men kanske det. Snickra ihop nån låt eller så. Vi kan klura lite på det! 🙂
Dark Of Light Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 (redigerat) RIP Wollter 😔 Känns knepigt. Såg ju härom dagen både Mannen På Taket och Mannen Från Mallorca. Det var en riktig skådespelare. Han vägra de måla in sig i hörn, bli typecastad. Film, teater en riktig hantverkare. OK, hans politiska fäblesser var väl kanske inte helt rumsrena ibland. Kommunism kan ha samma bittra eftersmak som nazism. Men nu var det ju inte politiker han var utan en in i helvete bra skådespelare. Redigerat 10 november 2020 av Dark Of Light
Fidden Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 Wolter, en av mina favoritskådisar. Men också en av alla gamla hjältar som jag buntat ihop och bara antar de redan är döda. Björn Gustafson är också en sån. Måste hela tiden googla för att se om de fortfarande lever. Rip hur som helst.
slejnard Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 Precis så brukar jag också tänka om en del som dött. Att de redan varit döda ett tag vs. Och ibland även tvärt om. Var nära för en nanosekund idag att jag var på väg att ringa salig far. Saknar han.
Dark Of Light Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 Så ja. nu har jag sett klart samtliga tre säs. av Hinterland på Netflix. Ni vet serien som jag skickade in i facket "kärring deckare". Inte en skottlossning eller vilda biljakter med tjutande däck. Utan mer en intellektuell utmaning. Spänning saknas inte, det är snyggt filmat och uppbyggt. Serien utspelas i Wales och ligger nära neo-noir (nej inte Neo) genren. Det ligger hela tiden ett tungt mörkt skimmer över det hela. Snyggt och bra om man gillar genren förstås. Klart sevärt!
Neosus Postat 10 november 2020 Postat 10 november 2020 Neosus-noir är ganska coolt annars... Såatte... Schuu!
CHAE Postat 10 november 2020 Trådstartare Postat 10 november 2020 Ska kolla på ”En sång för Martin” i helgen. Otroligt bra film med bl a Sven Wolter och Viveca Seldahl❤️
CHAE Postat 11 november 2020 Trådstartare Postat 11 november 2020 41 minuter sedan sa Dark Of Light: Nu alltså? Too late. Du får försöka hänga på nästa gång!
Recommended Posts