Naymari Postat 30 oktober 2020 Postat 30 oktober 2020 (redigerat) Beror väl lite på funktionen av kören i arret. Men oftast mindre än leaden speciellt om de ligger samtidigt. Jag har ofta snustorra stämmor och körer. Men vill du ha den diffus så känns väl ett litet rum med kort pre-delay som ett alternativ? Nu gissar jag bara utan att ha hört kontext. Kan kanske vara läge att tracka sådan kör med dynamisk mick, eller något som inte behöver vara sådär superrappt och svintydligt Redigerat 30 oktober 2020 av Naymari
slejnard Postat 30 oktober 2020 Postat 30 oktober 2020 (redigerat) Så här låter det nu. Funkar körerna? Drog på ett delay mm. Ska dit trummor och bas givetvis och sen nån uppmickad elgitarr Ni får höra mer sen Redigerat 31 oktober 2020 av slejnard
Fidden Postat 30 oktober 2020 Postat 30 oktober 2020 Tycker körerna funkar fint, men i de partierna där kören "svarar" låter det lite burkigt. Där saknar jag lite av klarheten i leadsångspåret.
slejnard Postat 30 oktober 2020 Postat 30 oktober 2020 Okej tack för feedback! Tror jag ska låta fler personer sjunga svarsgrejerna och prova att EQa lite annorlunda. Tror det kan bli bra i slutänden 😊
Fidden Postat 30 oktober 2020 Postat 30 oktober 2020 22 minuter sedan sa slejnard: Okej tack för feedback! Tror jag ska låta fler personer sjunga svarsgrejerna och prova att EQa lite annorlunda. Tror det kan bli bra i slutänden 😊 Det tror jag också 😎 1
slejnard Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 Morn å KPD. Några minusgrader ute. Ska visst snöa sen?!
Fidden Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 35 minuter sedan sa slejnard: Morn å KPD. Några minusgrader ute. Ska visst snöa sen?! Här är det midsommarväder.
slejnard Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 Tråkigt när ingen skriver. Är det pga Ewrols raljerande tidigare? Jag slökollar tvpucken och chillar soffa. Burit bort nå brädor som ska eldas upp! Mulet!!!
Dark Of Light Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 5 timmar sedan sa slejnard: Tråkigt när ingen skriver. Är det pga Ewrols raljerande tidigare? Jah, alltså. Ibland så tröttnar man på formatet. Speciellt när det blir dags för ewroLs trollerier. Utstuderade barnsligheter, kul i lagom doser. Som allt annat. Men när det handlar om att döda tråden... Som någon sa här, det skrämmer ju bort folk. Ligger något i det. Som tur är ligger Längstah långt nere nu i listan och där ska den förbli. Kommer inte sluta skriva här bara pga andras sinnes svaga religions grubblerier. Den här tråden fyller sin sociala funktion. Det blir en och annan gravöl till Sir Sean Connorys ära ikväll. Kanske ska man se någon film där han förekommer? I mitt tycke den bästa Bond tillsammans med Daniel Craig. Inte så mycket pga deras skådespelar insatser utan mer för att deras versioner av Bond är mer lika de i böckerna Ian Fleming skrev. Plågade själar dessa agenter. För mycket blod och död. För mycket alkohol och nikotin. För mycket vänner och kärlekar som bokstavligen krossats. För lite sömn och återhämtning. För lite normalitet. Lite råare, kallare, "verkligare" än t ex Roger Moores humoristiska, ögonbryns viftande gamling. En av de svenska motsvarigheterna till MI6, SOG söker "underrättelse operatörer" (+ en hel del annat) på Platsbanken på Arbetsförmedlingens hemsida. Om de ska bära smoking och vifta med ögonbrynen på arbetet framgår inte.
slejnard Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 Bra där dol! 👍 Tycker också att den fyller sin funktion och att det är bra att den är mer ”gömd” igen. Sean Connery var i mitt tycke den bästa Bond och vem minns inte Highlander?
Fidden Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 RIP Sean. Ikväll blir det SMB. Tyckte det var rätt bra förra veckan. Är en krunegårdfan iofs, tycker han verkar vara en sån jävla skön kille. Bra musik gör han också.
Neosus Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 Jag har iallafall köpt Juleskum så får ni säga vad ni vill.. om det!
Pico Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 26 minuter sedan sa Fidden: RIP Sean. Ikväll blir det SMB. Tyckte det var rätt bra förra veckan. Är en krunegårdfan iofs, tycker han verkar vara en sån jävla skön kille. Bra musik gör han också. Fuck me, läste det där som att Sean Banan röstats ut från SMB (men så funkar inte SMB). Slejs kommentar ovanför fick så klart polletten att trilla ned dock. 😞
Fidden Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 6 minuter sedan sa Pico: Fiddens favoritrulle 22:20 på Ettan. Ja men var höll du hus igår när vi skulle lista favoritfilmer på jobbet, som nästa veckas gäng ska gissa på? Nu fick jag ju nödvälja pulp fiction för att jag inte kom på vilken det var 😠
Pico Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 Just nu sa Fidden: Ja men var höll du hus igår när vi skulle lista favoritfilmer på jobbet, som nästa veckas gäng ska gissa på? Nu fick jag ju nödvälja pulp fiction för att jag inte kom på vilken det var 😠 😄
Fidden Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 13 minuter sedan sa Pico: Fuck me, läste det där som att Sean Banan röstats ut från SMB (men så funkar inte SMB). Slejs kommentar ovanför fick så klart polletten att trilla ned dock. 😞 Vilken mardrömssäsong det skulle vara med Sean Banan, Marcoolio, Pernilla Wahlgren, Lotta Engberg, Jesus, Hitler och jag.
Pico Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 1 timme sedan sa Fidden: Vilken mardrömssäsong det skulle vara med Sean Banan, Marcoolio, Pernilla Wahlgren, Lotta Engberg, Jesus, Hitler och jag. Mja, fast om du, Hitler och Jesus var med så hade jag tammefan kollat! "WW2 - så mycket bättre"; hur hade du gjort liksom?
Fidden Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 3 minuter sedan sa Pico: Mja, fast om du, Hitler och Jesus var med så hade jag tammefan kollat! "WW2 - så mycket bättre"; hur hade du gjort liksom? Fast hitler skulle ju varit med i år, kunde sjungit "o a o a e, vi förlorade" i duett med göbbels.
slejnard Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 2 timmar sedan sa Neosus: Jag har iallafall köpt Juleskum så får ni säga vad ni vill.. om det! Ååååh 😮 vagott!
Fidden Postat 31 oktober 2020 Postat 31 oktober 2020 Lite roligt ändå att jag började streama SMB 10 minuter efter det började, men tack vare att jag slipper reklamen är det redan slut, en halvtimma tidigare än på tv4.
Recommended Posts