CHAE Postat 19 oktober 2020 Trådstartare Postat 19 oktober 2020 57 minuter sedan sa Naymari: Jag är INTE ledig idag. KPD Can’t hear you, mate! You’re on the dark side of the Moon.
CHAE Postat 19 oktober 2020 Trådstartare Postat 19 oktober 2020 38 minuter sedan sa Neosus: Ni och ni! 22 minuter sedan sa Neosus: Morn och morn! Antingen kör du med något eko eller så har din onde tvillingbror Ruprecht krupit fram och co-Länghstar med dig (?)
CHAE Postat 19 oktober 2020 Trådstartare Postat 19 oktober 2020 8 minuter sedan sa Dark Of Light: Meeeeenneh, det BLIR kpd i alla fall? Fråga Ruprecht.
Neosus Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 56 minuter sedan sa Dark Of Light: Meeeeenneh, det BLIR kpd i alla fall? 47 minuter sedan sa CHAE: Fråga Ruprecht. Absolute Kaffe!
Neosus Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 1 minut sedan sa Neosus: Absolute Kaffe! Nej förresten! Jag har nyss druckit...
Neosus Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 Har du hört av dig till någon sångpedagog, ewroL? Ibland är det bra att få tips och hjälp av proffs. Man kan alltid bli bättre och det gäller oss alla. Så hur går det för dig? 🙂
Gäst Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 (redigerat) neeee... har en bok istället vid min sida. CVT, complete vocal technique. Rekommenderas! (av Cathrine Sadoline) Redigerat 19 oktober 2020 av ewroL
Gäst Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 https://open.spotify.com/track/4Zqj2Qq8XLKaKAHap8GkwR?si=LP_jEF2pQQuVHYXUn6xjGw Den här lades upp igår på Spotify av mig. "Goodbye", 1:04 min lång. Akustisk.
Neosus Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 16 minuter sedan sa ewroL: neeee... har en bok istället vid min sida. CVT, complete vocal technique. Rekommenderas! (av Cathrine Sadoline) Okej! 👍
slejnard Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 44 minuter sedan sa ewroL: neeee... har en bok istället vid min sida. CVT, complete vocal technique. Rekommenderas! (av Cathrine Sadoline) Har gått hos Sångcoach som körde CVT. Riktigt givande!
slejnard Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 3 timmar sedan sa Dark Of Light: Meeeeenneh, det BLIR kpd i alla fall? Ja absolut! I detta nu!
Neosus Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 Jag tror inte jag har sett en strata med humbucker i mitten förr..
Neosus Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 27 minuter sedan sa Dark Of Light: Volvo 368, finns den? Nepp det finns inte! Men däremot finns det en D16 MH 368 kW Volvo Penta vad det nu betyder. Så... ja det finns. 👀
slejnard Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 49 minuter sedan sa Dark Of Light: Volvo 368, finns den? 8-dörrars!
Fidden Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 3 minuter sedan sa slejnard: 8-dörrars! Ah, den klassiska limousinen baserad på Volvo 360. 1
Dark Of Light Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 (redigerat) 32 minuter sedan sa Fidden: Ah, den klassiska limousinen baserad på Volvo 360. Som inte fanns... eller hur var det nu då? Såg precis dokumentären Södermannen i tre delar på TV4 Play/C-More om Södermannen/Hagamannen/Fönstermannen (kärt barn har många namn) och hans våldtäkts härjningar på 70 och 80 talen. Då, efter att ha härjat fritt mellan 71-73 fick han 4 års fängelse för 26 överfall! Är inte Sverige fantastiskt med sin aspirationsprincip? 1982, var han igång igen. Året efter greps han igen (precis när en ung DoL började jobba i garaget i Skövde polishus) och fördes till rättspsykiatrisk vård. Han erkände aldrig, men dömdes för sex fall av våldtäkt, två försök till våldtäkt, frihetskränkande otukt, olaga intrång och ofredande. Sedan han rymde han till Thailand. Det gjordes till och med ett reportage om honom där av någon herrtidning. Där skröt han om sitt nuvarande liv i sus och dus med lösaktiga damer och skyllde ifrån sig på kvinnorna. Allt var deras fel. Han blev efterlyst av Interpol. Pengarna tog till slut slut och han kom tillbaka och greps redan på Arlanda. 2013 dömdes John Thure Charles Walentin Svahlstedt som han egentligen heter, för våldtäkt mot barn och köp av sexuell handling av barn efter att under två års tid våldtagit en 14 årig flicka samt försett henne med alkohol och narkotika. Domen blev fyra års fängelse. Han släpptes ur fängelset i september 2015. De här straffrabatterna är ett bra jeffla påhitt. Svinen kommer enklare undan och tron till rättsväsendet urholkas. Offren kommer till tals i dokumentären, poliserna och åklagare likaså, precis som förövaren själv. Det här hände för länge sedan men såren har aldrig läkt. Se den! Redigerat 19 oktober 2020 av Dark Of Light
Neosus Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 Straffen borde skärpas, fler fängelser borde byggas och fler poliser borde få mer resurser till att sätta dit alla bovar och banditer, polisen borde bli liiiiite mer aggresiva mot dom som är busiga i detta samhälle av idag... MiIlitären borde sättas in i flera fallen. OCH! SIST MEN INTE MINST!! ....folk som skräper ned utanför "mitt" soprum borde få städa upp efter sig själva. Blir förbannad! Frågor på det? 👀
Neosus Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 OCH en sak till... Offren borde få mer stöd i samhället! Frågor på det? 👀
Neosus Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 1 minut sedan sa slejnard: KPD? 😄 enda frågan jag kom på 🤩😋🤔 Svar: JA! ..men först tunnpangkaka! 😁
CHAE Postat 19 oktober 2020 Trådstartare Postat 19 oktober 2020 22 minuter sedan sa Neosus: Straffen borde skärpas, fler fängelser borde byggas och fler poliser borde få mer resurser till att sätta dit alla bovar och banditer, polisen borde bli liiiiite mer aggresiva mot dom som är busiga i detta samhälle av idag... MiIlitären borde sättas in i flera fallen. OCH! SIST MEN INTE MINST!! ....folk som skräper ned utanför "mitt" soprum borde få städa upp efter sig själva. Blir förbannad! Frågor på det? 👀 Sätt upp arga lappar på stan och skriv under med ”ovänliga hälsningar, Ruprecht”. Problem solved.
slejnard Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 54 minuter sedan sa Neosus: Svar: JA! ..men först tunnpangkaka! 😁 DE lät gott!
Dark Of Light Postat 19 oktober 2020 Postat 19 oktober 2020 Vem fan är Ruprecht? Arga lappar fungerar väl bäst där uppe i norr? Ragga-dish.
Recommended Posts