slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Nu ser vi hard rock hallelujah... ändå bra låt 😅
slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 14 minuter sedan sa Neosus: Ni vet han som byggde snösparkar... Han hade bra medhjälpare HAHAHAHA MEED.... hjälpare. Medar! Med! Ja! Nä! DEN var bra! 🤩
slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Ena låten påminner om RHCP Å den andra om Kravitz
slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Jåh jag tror det..ibland bara rullar riffen in som en SMÄKK
Naymari Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 54 minutes ago, slejnard said: Försöker komma på riffs å låtar! Har på senare tid testat göra låtar till musikvideor. Alltså man tar en redan existerande låts musikvideo utan ljud och skriver något som passar till det visuella. funkar faktiskt väldigt bra när inspirationen tryter.
slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Just nu sa Naymari: Har på senare tid testat göra låtar till musikvideor. Alltså man tar en redan existerande låts musikvideo utan ljud och skriver något som passar till det visuella. funkar faktiskt väldigt bra när inspirationen tryter. Det var ju en cool idé! Måste testas 😊👍
Naymari Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 1 minute ago, slejnard said: Det var ju en cool idé! Måste testas 😊👍 Gört! Drar in musikvideon direkt i DAW och skriver till så tempot är rätt och så. Man måste hitta nya vägar ibland👍🏻 Det svåra är väl att inte gå för nära originalet. Så lyssna inte för mycket på den precis innan. 😅 1
Dark Of Light Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Ha, ja djävlar! Så kan man ju göra. Nåja, inget för mig. Jag känner nog att musicerandet får räcka med de blygsamma bidrag jag oroat mänskligheten med hittills. Men lite idéer har jag trots allt. Problemet att lusten att göra det hela är så trögt att få igång. Depression is a bitch även om jag är hyfsat bra numer. Trist på 1 sätt det där. 😔
Dark Of Light Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Just nu sa Naymari: Gört! Drar in musikvideon direkt i DAW och skriver till så tempot är rätt och så. Man måste hitta nya vägar ibland👍🏻 Det svåra är väl att inte gå för nära originalet. Så lyssna inte för mycket på den precis innan. 😅 Kan tänka att man blir för fokuserad på läppsynkandet efter ett tag? Man får välja videor utan överdrivet mycket sjungande i bild?
Naymari Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 1 minute ago, Dark Of Light said: Kan tänka att man blir för fokuserad på läppsynkandet efter ett tag? Man får välja videor utan överdrivet mycket sjungande i bild? Absolut kan det vara distraherande! Själv bryr jag mig inte så mycket om just den biten. Mer feeling, färger och koreografi.
Dark Of Light Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Jag förstår. Mer känsla än logik så att säga Bra tänkt!!!!!
CHAE Postat 17 oktober 2020 Trådstartare Postat 17 oktober 2020 26 minuter sedan sa Naymari: Har på senare tid testat göra låtar till musikvideor. Alltså man tar en redan existerande låts musikvideo utan ljud och skriver något som passar till det visuella. funkar faktiskt väldigt bra när inspirationen tryter. Ball projekt, Nay. Vi gjorde något liknande på utbildningen i Norrköping; vi fick varsitt filmklipp (cirkus 5-10 minuter/klipp) och uppdraget var att både lägga ljudeffekter och musik. Faktiskt riktigt kul och utmanande. Steg två var att göra en musikvideo och det var kul som fan. Ska se om jag hittar ”vår” video på Tuben...
Naymari Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 (redigerat) 2 minutes ago, CHAE said: Ball projekt, Nay. Vi gjorde något liknande på utbildningen i Norrköping; vi fick varsitt filmklipp (cirkus 5-10 minuter/klipp) och uppdraget var att både lägga ljudeffekter och musik. Faktiskt riktigt kul och utmanande. Steg två var att göra en musikvideo och det var kul som fan. Ska se om jag hittar ”vår” video på Tuben... Vi gjorde någon variant på det i plugget också!! fast det här är mer i syfte av poplåtar än filmmusik! gjorde tre låtar i veckan på den metoden. Blev bra! Redigerat 17 oktober 2020 av Naymari
CHAE Postat 17 oktober 2020 Trådstartare Postat 17 oktober 2020 (redigerat) 13 minuter sedan sa CHAE: [...] Ska se om jag hittar ”vår” video på Tuben... ...och ”ja”, det är onkel CHAE som är ”postrånaren”😎 Redigerat 17 oktober 2020 av CHAE
CHAE Postat 17 oktober 2020 Trådstartare Postat 17 oktober 2020 13 minuter sedan sa Naymari: Vi gjorde någon variant på det i plugget också!! fast det här är mer i syfte av poplåtar än filmmusik! gjorde tre låtar i veckan på den metoden. Blev bra! Kul af!
slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 14 minuter sedan sa CHAE: ...och ”ja”, det är onkel CHAE som är ”postrånaren”😎 Haha det där var ju bra ju! 👍😄 Får lite FF - vibbar. Var du med i bandet? Hur gick det sen?
slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Precis knåpat ihop text och musik till en ny monstruös hit! Kommer bli bra det.
Dark Of Light Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 17 minuter sedan sa CHAE: ...och ”ja”, det är onkel CHAE som är ”postrånaren”😎 Aaahah! Bra låt och video där mannen!! This video is officially DoL approved! 👍
Dark Of Light Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 1 minut sedan sa slejnard: Precis knåpat ihop text och musik till en ny monstruös hit! Kommer bli bra det. Man blir ju nyfniknen
Neosus Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 3 minuter sedan sa slejnard: Precis knåpat ihop text och musik till en ny monstruös hit! Kommer bli bra det. Spännande! 🙃 1
Dark Of Light Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Jag multitaskar just nu. Kanske att CHAE tycker det låter lite kul. Ser på 22 Bullets en fransk actionrulle som kommer att bli kvällens andra filmrecension samt plockar isär och rengör en Makarov(how about that!?!?!?!!) åt en kompis medans jag dricker öl OCH hänger här!
slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Just nu sa Dark Of Light: Man blir ju nyfniknen Gör lite annorlunda... sitter å knåpar i soffan. Sen ska slasket spelas och riktiga trummor ska på plus bas från en av mina adepter som är svinduktig. Så det lär dröja ... tänkte få ihop en episk EP och släppa sen. Första singeln tänkt den 20 nov så jag tänkte inte ha bråttom denna gång
slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Så här såg det ut tidigare ikväll... ett blankt papper
Neosus Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 4 minuter sedan sa Dark Of Light: Jag multitaskar just nu. Kanske att CHAE tycker det låter lite kul. Ser på 22 Bullets en fransk actionrulle som kommer att bli kvällens andra filmrecension samt plockar isär och rengör en Makarov(how about that!?!?!?!!) åt en kompis medans jag dricker öl OCH hänger här! Verkar vara en trevlig kväll ändå!
Recommended Posts