Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
54 minutes ago, slejnard said:

Försöker komma på riffs å låtar! 

Har på senare tid testat göra låtar till musikvideor. Alltså man tar en redan existerande låts musikvideo utan ljud och skriver något som passar till det visuella.

funkar faktiskt väldigt bra när inspirationen tryter.

Postat
Just nu sa Naymari:

Har på senare tid testat göra låtar till musikvideor. Alltså man tar en redan existerande låts musikvideo utan ljud och skriver något som passar till det visuella.

Det var ju en cool idé! Måste testas 😊👍

Postat
1 minute ago, slejnard said:

Det var ju en cool idé! Måste testas 😊👍

Gört! Drar in musikvideon direkt i DAW och skriver till så tempot är rätt och så.

Man måste hitta nya vägar ibland👍🏻 Det svåra är väl att inte gå för nära originalet. Så lyssna inte för mycket på den precis innan. 😅

• Gilla 1
Postat

Ha, ja djävlar! Så kan man ju göra. Nåja, inget för mig. Jag känner nog att musicerandet får räcka med de blygsamma bidrag jag oroat mänskligheten med hittills. Men lite idéer har jag trots allt. Problemet att lusten att göra det hela är så trögt att få igång. Depression is a bitch även om jag är hyfsat bra numer. Trist på 1 sätt det där. 😔

Postat
Just nu sa Naymari:

Gört! Drar in musikvideon direkt i DAW och skriver till så tempot är rätt och så.

Man måste hitta nya vägar ibland👍🏻 Det svåra är väl att inte gå för nära originalet. Så lyssna inte för mycket på den precis innan. 😅

Kan tänka att man blir för fokuserad på läppsynkandet efter ett tag? Man får välja videor utan överdrivet mycket sjungande i bild?

Postat
1 minute ago, Dark Of Light said:

Kan tänka att man blir för fokuserad på läppsynkandet efter ett tag? Man får välja videor utan överdrivet mycket sjungande i bild?

Absolut kan det vara distraherande! Själv bryr jag mig inte så mycket om just den biten. Mer feeling, färger och koreografi.

Postat
26 minuter sedan sa Naymari:

Ball projekt, Nay. Vi gjorde något liknande på utbildningen i Norrköping; vi fick varsitt filmklipp (cirkus 5-10 minuter/klipp) och uppdraget var att både lägga ljudeffekter och musik. Faktiskt riktigt kul och utmanande. Steg två var att göra en musikvideo och det var kul som fan.

Ska se om jag hittar ”vår” video på Tuben...

Postat (redigerat)
2 minutes ago, CHAE said:

Ball projekt, Nay. Vi gjorde något liknande på utbildningen i Norrköping; vi fick varsitt filmklipp (cirkus 5-10 minuter/klipp) och uppdraget var att både lägga ljudeffekter och musik. Faktiskt riktigt kul och utmanande. Steg två var att göra en musikvideo och det var kul som fan.

Vi gjorde någon variant på det i plugget också!!

fast det här är mer i syfte av poplåtar än filmmusik!

gjorde tre låtar i veckan på den metoden. Blev bra!

Redigerat av Naymari
Postat (redigerat)
13 minuter sedan sa CHAE:

[...]

...och ”ja”, det är onkel CHAE som är ”postrånaren”😎

Redigerat av CHAE
Postat
13 minuter sedan sa Naymari:

Vi gjorde någon variant på det i plugget också!!

fast det här är mer i syfte av poplåtar än filmmusik!

gjorde tre låtar i veckan på den metoden. Blev bra!

Kul af!

Postat
17 minuter sedan sa CHAE:

...och ”ja”, det är onkel CHAE som är ”postrånaren”😎

Aaahah! Bra låt och video där mannen!! This video is officially DoL approved!  👍

Postat

Jag multitaskar just nu. Kanske att CHAE tycker det låter lite kul. Ser på 22 Bullets en fransk actionrulle som kommer att bli kvällens andra filmrecension samt plockar isär och rengör en Makarov(how about that!?!?!?!!) åt en kompis medans jag dricker öl OCH hänger här!  

Postat
Just nu sa Dark Of Light:

Man blir ju nyfniknen 

Gör lite annorlunda... sitter å knåpar i soffan. Sen ska slasket spelas och riktiga trummor ska på plus bas från en av mina adepter som är svinduktig. Så det lär dröja ... tänkte få ihop en episk EP och släppa sen. Första singeln tänkt den 20 nov så jag tänkte inte ha bråttom denna gång

Postat
4 minuter sedan sa Dark Of Light:

Jag multitaskar just nu. Kanske att CHAE tycker det låter lite kul. Ser på 22 Bullets en fransk actionrulle som kommer att bli kvällens andra filmrecension samt plockar isär och rengör en Makarov(how about that!?!?!?!!) åt en kompis medans jag dricker öl OCH hänger här!  

Verkar vara en trevlig kväll ändå! 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.